مدیر مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم (ص) برازجان با اعلام این خبر گفت: این مسابقه به همت مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم (ص) و با همکاری مراکز قرآنی سراسر استان بوشهر در شهرهای مختلف استان برگزار می ­شود.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۷۳
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، خداکرم یزدان پناه اظهار کرد: این مسابقه از آیات 1 تا 35 سوره مبارکه احزاب کتاب تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی رأس ساعت 9 جمعه 23 آذر امسال به صورت کتبی و هم زمان در سراسر استان برگزار می ­شود که مکان امتحان در هر شهر از طریق مرکز قرآنی ثبت نام کننده همان شهر اطلاع ­رسانی می­ شود.
وی تصریح کرد: به نفر اوّل برگزیده این مسابقه مبلغ 20 میلیون ریال کمک هزینه حج عمره، نفر دوّم، سوّم و چهارم به ترتیب مبلغ 15، 10 و 8 میلیون ریال کمک هزینه کربلای معلّی، نفر پنجم تا ششم به ترتیب مبلغ 6 و 4 میلیون ریال و نفر هفتم و هشتم نیز هر کدام مبلغ 2 میلیون ریال کمک هزینه مشهد مقدّس اهدا می ­شود.
یزدان پناه تأکید کرد: مسابقه امسال یک تفاوت با مسابقه سال­ های گذشته دارد به این ترتیب که امسال به 30 نفر از کسانی که امتیازهای 30 و بالاتر از آن را از مجموع 100 امتیاز کسب کنند نیز هر کدام مبلغ 1 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می ­شود که در حقیقت این کار، تشویقی برای کسانی است که در این مسابقه شرکت می­ کنند امّا نمی­ توانند در ردیف برگزیدگان اصلی قرار بگیرند.
وی بخش نوجوانان این مسابقه را یکی دیگر از نوآوری ­های جدید مسابقه امسال عنوان و افزود: این بخش مخصوص دانش­ آموزان مقطع راهنمایی و پایین ­تر از آن است که اگرچه سؤالات امتحانی آن­ ها با سؤالات بخش بزرگسال مسابقه یکی است امّا نوجوانان شرکت کننده در این بخش از مسابقه فقط با شرکت کنندگان بخش نوجوانان به رقابت می ­پردازند و در این بخش نیز به 14 نفر هر کدام مبلغ 500 هزار ریال جایزه نقدی اهدا می ­شود.
مدیر مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم (ص) اذعان کرد: این مسابقه در برازجان در دو مکان جایگاه نماز جمعه ویژه برادران و حوزه علمیه حضرت رقیّه (س) ویژه خواهران برگزار می ­شود که علاقه  ­مندان جهت شرکت در این مسابقه می ­توانند حدّاکثر تا تاریخ 20/09/1397 به صورت حضوری به مسجد فاطمه الزهرا (س) واقع در محلّه 28 هکتاری جنوبی و یا به محصولات فرهنگی گنجینه جنب کتابخانه عمومی شهید بهشتی این شهر مراجعه و یا با شماره تلفن ­های 09302640075 و 09172401400 تماس حاصل نمایند.
خداکرم یزدان پناه خاطرنشان کرد: از برگزیدگان این مسابقه با برگزاری همایشی با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان استان در برازجان تقدیر به عمل می­آید.
وی در پایان یادآور شد: سال گذشته 3 هزار و 323 نفر در این مسابقه که از تفسیر سوره مبارکه واقعه برگزار شد، شرکت کردند که ان­ شاءالله امیدواریم امسال تعداد بیش­تری از عزیزان هم استانی ما در این مسابقات شرکت کنند و تصمیم داریم که ششمین دوره این مسابقه را نیز سال آینده از تفسیر آیات 36 تا آخر سوره مبارکه احزاب برگزار کنیم.
انتهای خبر/
ارسال نظرات