استاندار خراسان رضوی گفت: سیره اصلی انقلاب اسلامی با رجوع به زندگی تمامی بزرگان نظام و انقلاب مبتنی بر صداقت، خدمت بی منت و تلاش صادقانه با تمام وجود برای اعتلا، آرامش، توسعه، پیشرفت کشور و ملت است.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۸۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ علی رضا رشیدیان در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و فناوری استان که تبدیل به مراسم ویژه قدردانی دانشگاه‌های استان از تلاش‌های ۵ ساله وی در ایجاد همدلی و پررنگ شدن نقش دانشگاه‌ها در استان شد، افزود: با تبریک ایام ربیع الاول و میلاد حضرت رسول (ص) که رسالت خود را احیای مکارم اخلاق می‌دانست و میلاد امام صادق (ع) گفت:: ما برای آنکه پیروان خوبی برای نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه طاهرین باشیم باید شناخت درست و صحیحی از آنان داشته باشیم، اما گاه مسیر اشتباه را می‌رویم.

وی اظهار کرد: آنچه در بسیاری از انحرافات تاریخ، چون شیخیه و بابیه و مانند آن شاهدیم ناشی از همین حرکت وارونه در حوزه دینی و عملی است.

وی با بیان اینکه کار مخلصانه بری خدا، در واقع تلاش و خدمت به کسانی است که خداوند آن‌ها را عیال و خانواده خود خواند و انقلاب اسلامی ما هم با همین شعار شکل گرفت.

وی گفت:: آنچه که نظام و انقلاب اسلامی برای این ملت به ارمغان آورده خدمت عاشقانه، صادقانه، بی منت برای این مردم بوده و همه بزرگان از امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری و ... در رفتار و کردارشان سیره اصیل انقلاب را محور عمل قرار داده بودند.

وی افزود: باید همواره مراقبت کنیم تا سرچشمه‌های اصیل این انقلاب و دین را گم نکرده و در این مسیر حرکت کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: طی این چند سال تلاش شد تا فضای تعامل، ارتباط و همفکری بین بخش‌های مختلف و زمینه و فرصت فعالیت برای آنان که دل در گرو انقلاب دارند مهیا شود.

وی با بیان اینکه هر گاه در جامعه‌ای به اهالی علم، معرفت و فرهنگ توجه شده است، آن جامعه دوران طلایی و رو به پیشرفتی را طی کرده و هر زمان که به این حوزه بی توجهی شده آن جامعه دوران افول و سیاهی را داشته است، گفت: در واقع ما باید از تاریخ گذشته درس گرفته و علم و فرهنگ را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم که پررنگ کردن نقش آن در تمامی بخش‌ها و حوزه هاست.

وی با تاکید بر اینکه دین و تفکر اسلامی ما هم پیشرفت را مبتنی بر علم و آگاهی می‌داند، اظهار کرد: در خطه‌ای که به نام نامی امام علی ابن موسی الرضا (ع) است امامی که او را امام علم و آگاهی و عالم آل پیامبر (ص) می‌شناسیم تلاش شد تا در راستای اعتلای علم، دانش و مراکز علمی و دانشگاهی و تقویت ظرفیت‌های ادبی و فرهنگی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در واقع آنگونه که این استان در تاریخ خود منشا علم و ادب و فرهنگ بوده امروز هم جایگاه درخور امام علی ابن موسی الرضا (ع) داشته و در توسعه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین پیشرو باشد.

وی ادامه داد: از این رو باید با زمینه سازی، شناسایی استعداد‌ها و حمایت از این حوزه زمینه توسعه علمی شایسته این خطه و این نام مبارک را فراهم آورد که شبکه علمی دانشگاه‌های استان در این راستا فعال شده و در همین مدت حدود سه سال فعالیت، نقش موثری در این رابطه ایفا کرده است.

وی اظهار کرد: مشارکت در حل مسائل مشکلات جامعه ماموریت دیگر این شبکه علمی بود که طی این مدت در چالش‌های جدی استان، چون بحران آب، محیط زیست، تدوین سند آمایش، سند توسعه زیارت، مباحثی، چون اشتغال، حاشیه نشینی، آسیب‌های اجتماعی و مانند آن مشارکتی موثر داشته اند، حضوری که فارغ از توجه به منافع مالی، دستگاهی و یا دانشگاهی و ... فقط در راستای حل مشکلات استان بوده است.

وی عنوان کرد: حضور عالمان، فرهیختگان و دانشگاهیان در این حوزه‌های چالشی هر جا مدیران دستگاه‌های اجرایی با بن بست و بحران مواجه شده اند توانسته مسیر‌ها و راهکار‌ها جدیدی را پیش رو بگذارد و این نقش باید امروز که در کار اجرایی درگیر یک مبارزه سنگین هستیم آن هم نه فقط با دشمنان خارجی که برخی از افراد ناآگاه داخلی هم مشکل ایجاد می‌کنند تقویت شود.

وی ادامه داد: امروز برخی در داخلی به جای آن آمریکا و صهیونیست را دشمن بدانند بر روی برادران دینی و انقلابی خود می‌آورند که تفاوتشان در حد انتخاب رنگ قرمز و آبی است و به نوعی دشمنی را در حد رنگ‌ها پایین می‌آورند و انرژی زیادی را می‌گیرد، اما با همه این‌ها خروجی شبکه علمی دانشگاه‌ها در استان برای مدیران اجرایی بسیار ارزشمند و راهگشا بوده است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه ارتقا جایگاه و رتبه‌های دانشگاه‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی را مایه مباهات و فخر دانست و گفت: حوزه دانشگاهی در این تعامل تلاش می‌کند تا شاهد رشد علمی و فرهنگی در حوزه‌های مختلف باشیم و در این میان برگزاری هفته‌های پژوهش با مشارکت بخش‌های دانشگاهی، حوزوی و اجرایی و صنعت و ... موجب شکل گیری هفته‌های پویایی و نشاط و میادگاه پرشوری در عرصه علمی و اجرایی برای جوانان، صنعتگران و ... شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در سایه این همراهی بخش‌های دانشگاهی، اجرایی و خصوصی و صنعتی شاهد تحقق ۱۲۴ هزار اشتغال جدید در استان معادل ۱۶ درصد اشتغال کشور بودیم و امسال هم امید است این همراهی و پشتیبانی بخش دانشگاهی و علمی در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن به نتیجه مطلوب‌تر بیانجامد.

*علم و دانش تابع تحریم نیست

رشیدیان افزود: باید نقش بخش علمی و پژوهشی به خوبی برای جامعه بخش‌های مختلف تبیین و معرفی شود تلاش‌هایی که آن‌ها در این سال‌ها برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی، پزشکی و ... انجام داده اند بی نظیر است.

وی ادامه داد: امروز نیز باید به دنیا نشان دهیم که ملت ما معطل آنان نمی‌شود که دانش و یا تکنولوژی خاصی را بدهند و این مردم ثابت کرده اند که در فشار‌هایی اینگونه‌ای ظرفیت انجام بسیاری از کار‌های سخت و دشوار و حتی غیر ممکن را دارند آنگونه که تا امروز در حوزه هایی، چون انرژی هسته‌ای، دانش بنیان، هوا-فضا، سلول‌های بنیادین، نانوتکنولوژی و ... دستاورده‌های گسترده‌ای خارج از تصور دنیا کسب کرده است.

وی اظهار کرد: علم و دانش تابع تحریم نیست و این ظرفیت را داریم با استفاده از توان علمی و دانشی موجود نه تنها مسائل و محدودیت‌های حوزه علمی را رفع کنیم که مشکلات و چالش‌های سایر حوزه‌های تحت تحریم را نیز مرتفع نماییم.

*جشنواره علمی رضوی با شکوه و در خور سرزمین عالم آل محمد (ص) برگزار شود

وی از جمله زمینه‌ها برای تقویت جایگاه دانشی استان معرفی چهره‌های علمی، فرهیخته و دانشگاهی چهره‌هایی که در عرصه جهانی هم شناخته شده، اما برای مردم و جوانان ما ناشناخته هستند، دانست و افزود: برگزاری جشنواره علمی رضوی که از سال قبل در ایام دهه فجر با این نیت و هدف اجرایی شد در این راستا می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز بسیاری از چهره‌هایی که در یک درصدی ظرفیت علمی جهان قرار می‌گیرند در کشور و استان ما هستند افرادی که در توسعه علم جهانی و ارتقا زندگی بشریت بر روی کره خاکی نقش برجسته‌ای داشته و محل رجوع جامعه علمی دنیا هستند، اما برای ما ناشناخته اند که بهترین زمان برای معرفی آنان ایام پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: امروز این مهم در خراسان رضوی که به نام مبارک امام رضا (ع) متبرک است شروع شده و امید است در سال جاری در سطحی گسترده‌تر و در شان سرزمین خورشید هشتم و در سطح ملی و در وهله بعد بین المللی برگزار شود و این جشنواره علمی تداوم یافته و یادگاری از فرهیختگان علمی خراسان رضوی شود.

وی در ادامه از تمامی مراکز علمی، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه برای تلاش‌هایی که در زمینه توسعه علمی و دانشی استان انجام داده و چرخ توسعه استان را به حرکت درآورده اند؛ قدردانی نمود.

*وظیفه همه احترام و عمل به قانون است

استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست با بیان اینکه بازنشستگی به معنای تعطیلی رسالت انسانی، اجتماعی، دینی، انقلابی و اسلامی ما نیست، گفت:: همچنان در خدمت به انقلاب، ملت و کشورمان حضور خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: رسالت و وظیفه همه ما احترام و عمل به قانون است و در واقع باید هم خود به قانون احترام گذاشته و عمل کنیم و هم به دیگران بیاموزیم.

وی با بیان اینکه شاید تا قبل از اینکه این موضوع به قانون تبدیل شود در مورد آن نظر داشتیم، اما امروز که قانون است باید عمل کنیم و امید است باقیات و صالحاتی برای تقویت حاکمیت نظم و انضباط و قانون در جامعه باشد، زیرا قانون برای همه ماست نه فقط برای دیگران و احترام به آن هم دلیل عقلی، شرعی دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها