خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 با حضور در مراسم بیستمین دوره طرح شهرداران مدرسه این منطقه از اجرای انتخابات الکترونیکی این فرآیند برای اولین بار در شهر تهران خبر داد و این اقدام را در راستای شعار "شهرری شهر ایرانی اسلامی پیشرو" برشمرد.
کد خبر: ۹۰۷۶۷۹۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با حضور در مراسم انتخابات بیستمین دوره شهرداران مدرسه گفت: برای اولین بار فرآیند انتخاب شهردار مدرسه و رای گیری طرح شهرداران مدرسه شهر تهران در منطقه 20 به شکل الکترونیکی انجام شد تا دانش آموزان با بهره گیری از تکنولوژی روز، بیش از پیش آشنا شوند و روند اجرای انتخابات در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

افشار حضور در جمع دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور که قرار است مشق مدیریت شهری کنند را مایه افتخار دانست و افزود: روند الکترونیکی شدن انتخابات شهردار مدرسه در راستای شعار "ری شهر ایرانی اسلامی پیشرو" به ابتکار مدیریت شهری منطقه 20 محقق شد تا بستری برای نزدیک شدن شهرری به شهر هوشمند شود.

وی دانش آموزان را قشر تاثیرگذار جامعه در مباحث ترویج فرهنگ شهروندی و آشنایی با حقوق شهروندی برشمرد و گفت: یکی از مشکلات مدیریت شهری این است که شهرنشین داریم ولی شهروند نداریم، شهروند کسی است که با حقوق شهروندی آشناست و می داند از مسئولین شهر چه خواسته هایی را باید مطالبه کند.

افشار با اشاره به اینکه تبدیل شهرنشین ها به شهروندان مسئله مهمی است که با رکن آموزش و به دنبال آن مشارکت شهروندی محقق خواهد شد، افزود: عدم آموزش و آگاهی شهروندان موجب تحمیل هزینه به مدیریت شهری می شود که عدم تفکیک زباله از مبداء یکی از این مصادیق است.

شهردار منطقه 20 در جمع دانش آموزان یادآور شد: می خواهیم با کمک و مشارکت شهروندان شهری با هفت ویژگی اعم از هوای خوب برای تنفس، زندگی بدون دغدغه، فضای تفرجگاهی مناسب، فضای اشتغال به اندازه، توزیع مناسب امکانات، شهر هوشمند و ترافیک روان بسازیم.

بیستمین دوره طرح شهرداران مدرسه در این منطقه در حالی انجام شد که مدرسه صدیقه طاهره(س) پایلوت انتخابات الکترونیکی طرح شهرداران مدرسه و میزبان شهردار منطقه 20، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک آموزش و پرورش شهرری و مدیران ارشد شهرداری منطقه و آموزش و پرورش شهرری بود.

علی برزگر رئیس اداره آموزش های شهروندی شهرداری منطقه 20 در حاشیه این مراسم گفت: نرم افزار تهیه شده از طریق سیستم کامپیوتر قابل دسترسی است به گونه ای که دانش آموزان با وارد کردن یک بارکد، با مشاهده اسامی و تصاویر تمامی کاندیداها می توانند فرد منتخب خود را انتخاب کنند.

برزگر افزود: انتخابات شهردار مدرسه با مشارکت بیش از 6 هزار و 100 دانش آموز از 20 تا 23 آبان در 20 مدرسه مقطع متوسطهانجام می شود و در نهایت 180 نفر به عنوان شهردار و معاونین در مدارس منتخب معرفی می شوند.

 وی با اشاره به اینکه این طرح برای بستمین دوره به اجرا می رسد، گفت: در این طرح در هر مدرسه یک نفر به عنوان شهردار و 8 نفر ديگر به عنوان معاونان همياري تحصيلي، فرهنگي و ورزشي، ایمنی و سلامت، خدمات عمرانی و ترافیکی، مشارکتهای محلی، خدمات مدرسه  و  محیط زیست، معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی، خدمات اجتماعی و رفاهی فعالیت می کنند.

 

ارسال نظرات