با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

افتتاح ساختمان بنیاد نخبگان استان کردستان

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ساختمان بنیاد نخبگان استان کردستان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۱۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار کردستان و رئیس بنیاد نخبگان استان، عمارت احمدزاده سنندج که امسال به بنیاد نخبگان استان کردستان واگذار شده بود امروز سه شنبه (۲۱ آبان ماه) به عنوان ساختمان جدید این بنیاد افتتاح شد.


رحمت صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان در این آیین اظهار کرد: ساختمان احمدزاده که به نام مالکش نام گذاری شده است، در سال ۱۳۲۲ تا ۲۵ در شهر سنندج احداث شده است.

وی افزود: این ساختمان دارای نمایی آجری با معماری سنتی کردستان و بسیار شبیه عالی قاپوی اصفهان است که به لحاظ ایمنی، زیبای شناختی، تقارن، ایستایی و ایستاتیکی مورد توجه اهل فن و معماران می‌باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با بیان اینکه این ساختمان دارای ۸۰۰ مترمربع مساحت و ۴ طبقه است عنوان کرد: بنا داریم طبقه اول و حیات ساختمان احمدزاده را به موزه و نمایشگاهی برای معرفی نخبگان، مفاخر و عالمان کردستانی همچون "کوچر بیرکار" تبدیل کنیم.

وی افزود: طبقه آخر بنای احمدزاد را به سالن جلساتی برای برگزاری کارگروه‌های نخبگان و استعداد‌های برتر استان اختصاص خواهیم داد.

صادقی عنوان کرد: در این راستا شبکه‌ای از استعداد‌های برتر در سطح استان جهت ارتباط بیشتر بین نخبگان و دانشجویان و دانش آموزان برتر ایجاد کرده ایم تا این قشر فرهیخته آموخته‌های خود را به دانش آموزان و دانشجویان بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر کدام از شهرستان‌های استان و به کمک فرمانداران، شورای سرآمدان علم و تجربه متشکل از نخبگان همان شهرستان با هدف همفکری با فرمانداران و مسئولان تشکیل داده ایم و برای آن کارگروه چند بحث اولویت دار علمی مقرر کرده ایم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان، یادآور شد: طی سفر‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به استان کردستان تغیرات خوبی در زمینه علم و فناوری داشته ایم و امیدواریم این سفر نیز مایه خیر و برکت و توسعه برای استان باشد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار