مصطفی برزگر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:
حجت الاسلام کریم تبار بیان کرد: وقف بالاترین سرمایه‌گذاری برای انسان است و این بهترین فرصت برای افرادی است که در این مسیر سرمایه‌گذاری کنند، ما میزبان زوار اربعین حسینی هستیم و باید تلاش کرد که زیرساخت‌های آن آماده شوند، اولین قدم این است که زمین تهیه شود و از خیرین واقفان انتظار می‌رود که در این امر یاری و کمک کنند.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۳۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در همایش تجلیل از یاوران وقف در این استان، اظهار کرد: ما در دنیا رهگذر و زودگذریم، ما به دنیا آمده‌ایم که به آخرت برسیم و درنهایت اگر عمر طولانی باشد در پیری به دیگران برای امورات خود نیاز داریم، دنیا گذاراست و محل امتحان است در آزمایش‌های دنیا ارزیابی‌ها به وجود می‌آید و عاقبت‌به‌خیر شدن و یا نشدن ما مشخص می‌شود.

وی، بیان کرد: خداوند به برخی توان مالی می‌دهد و به برخی نیز ازلحاظ مالی سخت می‌گیرد، هم برای افرادی که تمکن مالی دارند این دنیا صحنه امتحان الهی است و هم برای افرادی که در سختی هستند این دنیا عرصه آزمایش الهی است، تجربه‌داریم و طبیعت انسان این است که وقتی در سختی قرار می‌گیرد باخدا ارتباط بیشتری دارد و سخت‌ترین امتحان الهی، امتحان با داشتن مال است.

امام‌جمعه ایلام، گفت: کسی که تمکن مالی دارد، باید بخشی از مال خود را در قالب وجوهات شرعی ازجمله زکات برای جامعه در نظر بگیرد، اگر به کسی چند بار کمک بلاعوض کردیم، فرد عادت به تن‌پروری می‌کند اما ثواب قرض دادن بیشتر از صدقه دادن است و ثواب وقف بیشتر است، وقتی‌که وقف می‌شود، اصل مال محفوظ است مانند اینکه مدرسه ساخته شود، واقف صدقه جاریه است و فرد بعد از مرگ نیز در ثواب آن شریک است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، بیان کرد: در اسلام، امام علی (ع) بزرگ‌ترین واقف است و همه اموال خود را برای تهیدستان و نیازمندان وقف می‌کرده است، موقوفات مختلفی در نقاط مختلف کشور داریم، مدارس، مساجد و بیمارستان‌ها، اما باید گفت که دایره وقف خیلی بالاتر از این است، موقوفه برای علم، کمک به نیازمندان، بیماران ازجمله موقوفاتی است که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی، بابیان اینکه وقف و فرهنگ وقف در اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی در کشور آغازشده است، پیشنهاد می‌شود که برای ترویج فرهنگ وقف، شماره‌حسابی راه‌اندازی شود که این مبالغ جمع شود و تبدیل به ملک شود و برای فراهم کردن امکانات زوار اربعین حسینی هزینه شود و یا اگر دانشجویی می‌خواهد ادامه تحصیل دهد و استعداد دارد، حمایت شود.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که فرهنگ وقف در استان گسترش پیدا کند، ابراز کرد: در حوزه وقف می‌شود کارهای زیادی انجام داد و صدا سیما و رسانه در امر ترویج این فرهنگ تلاش کنند، افرادی که تمکن دارند در مسیر زائران کربلا تا نقطه صفر مرزی زمین وقف کنند یا زمین بخرند برای وقف در راستای خدمات‌رسانی به زوار که خیر و ثواب بسیاری خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: وقف بالاترین سرمایه‌گذاری برای انسان است و این بهترین فرصت برای افرادی است که در این مسیر سرمایه‌گذاری کنند، ما میزبان زوار اربعین حسینی هستیم و باید تلاش کرد که زیرساخت‌های آن آماده شوند، اولین قدم این است که زمین تهیه شود و از خیرین واقفان انتظار می‌رود که در این امر یاری و کمک کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۵۰ نفر از یاوران وقف این استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، تجلیل شد.

 

ارسال نظرات