خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی به مناسبت هفته وقف در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یکی از کارکردهای مهم وقف در جامعه را فقرزدایی دانست و گفت: می توان با گسترش فرهنگ وقف در جامعه میزان فقر و محرومیت را کاهش داد.
کد خبر: ۹۰۷۶۹۹۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶

فقرزدایی از کارکردهای مهم وقف در جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام آل هاشم افزود: کار ویژه و مهم وقف در تسهیل امور و خدمات عام المنفعه و گره گشایی از مشکلات مردم است و نیاز اصلی اجتماعی امروز جامعه ایران اسلامی فقر زدایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت نقش آفرینی در این زمینه را دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقف سنتی حسنه است که که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تأمین روحی و عاطفی انسان با آخرت انسان نیز گره خورده است.

حجت الاسلام  آل هاشم با تاکید بر احیای موقوفات گفت: احیا و بهره گیری کاربردی موقوفات افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان فرهنگ و رفتاری صحیح در بین مردم نهادینه شود.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: یکی از مراکز مهم که می‌تواند مردم را به سوی سنت حسنه وقف هدایت کنند، حوزه‌های علمیه است که با همکاری و همیاری اوقاف اهداف آن را به ثمر رسانده و در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تأثیر به سزایی در جامعه اسلامی داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در جامعه باید به اهمیت وموضوع وقف توجه بیشتری شود گفت : وقف یکی از با ارزش‌ترین مظاهر احسان ونیکوکاری است که ترویج و گسترش این سنت حسنه در جامعه می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

ارسال نظرات