مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

ایمان و اعتماد به نفس از خصوصیات نخبگان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع بسیجیان پایگاه زینب کبری (ص) شهرک، گفت: ایمان و اعتماد به نفس یکی از مهم ترین خصوصیات نخبگان است.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۱۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی اراده قوی را از ویژگی نخبگان برشمرد و افزود: جماعت نخبه وقتی طالب چیزی هستند برای تصاحب آن از هزینه های سنگین مالی، جانی و حتی آبرویی ابایی ندارند.

وی نخبگان را افرادی  خستگی ناپذیر و پر تلاشگر توصیف و بیان کرد: نخبگان افرادی هستند که  کمتر از دیگران استراحت می کنند و بیشتر از دیگران کار می کنند و همت برجسته ای برای مطالعه و کار دارند.

حجت الاسلام طالعی هوش و شجاعت را از دیگر ویژگی نخبگان دانست و افزود: هوش از ویژگی های اصلی یک نخبه است و نخبه باید موقعیت ها را خوب تشخیص دهد به وقت سکوت، سکوت کند و به وقت فریاد و بیداری فریاد بزند و بصیرت دهی کند.

وی نخبگان را افرادی پیگیر و مداومت کار معرفی کرد و توضیح داد: نخبگان حوصله تحسین برانگیزی دارند چراکه آرمان خواه است نه خودخواه، یعنی به دنبال هدف والاست نه دنبال هدف های کوچک است.

حجت الاسلام طالعی در بخش دیگر سخنان خود شهید شهریاری را در عرصه علم و شهید چمران را در عرصه جهاد نمونه های بارز نخبگان برشمرد و گفت: ما باید بر منابع روی زمینی خود یعنی هوش و استعداد جوانان و علم و دانش خود تکیه کنیم تا پیروز و سربلند باشیم.

 وی میهن دوستی و از خودگذشتگی را از دیگر خصوصیات یک نخبه برشمرد و افزود: نخبه باید تعادل داشته باشد یعنی افراط و تفریط نداشته و در همه زمینه ها قضاوت، عمل، نوشتن، اظهار نظر باید این تعادل را حفظ کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها