رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۷۷۰۷۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام علی خیور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان در جمع دانش آموزان آموزشگاه حکیمه در زاهدان گفت: جامعه دانش‌آموزی به دلیل قرابت سنی و ارتباط منظم آن‌ها با یکدیگر باعث شده است که در صورت عدم کنترل صحیح و هدایت درست از جانب متولیان تعلیم و تربیت، زمینه رشد نامطلوب کجروی‌های اجتماعی را به وجود آورد.

وی یکی از عواملی که در انحراف اجتماعی دانش‌آموزان موثر است و باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، جهل و نادانی نسبت به پرتگاه‌های موجود در مسیر زندگی برشمرد و افزود:دست‌انداز‌های بزرگی که در جاده طولانی و پرفرازو نشیب زندگی وجود دارد و گرگ‌صفتانی که در پی انداختن نوجوانان و جوانان به این سیاه‌چاله‌ها هستند.

خیور ادامه داد:اگر به عوامل مختلف دخیل در بروز آسیب‌های اجتماعی بپردازیم، این معضل، معلول عوامل فردی، روانی، محیطی و اجتماعی است. البته رسانه‌های نوظهور و فضای مجازی در شرایط حال از نفوذ پذیری زیادی در بین نوجوانان دارد؛ به شکلی که مانند لباسی بر تن آن‌ها می‌نشیند و چهره ظاهری، افکار و عقاید آنان را دچار تغییرات زیلدی می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان افزود: نداشتن مهارت‌های عملی زندگی و ارتباطی توسط دانش‌آموزان و بی توجهی آنان به ابزار و مهارت‌های زندگی در جامعه و نگرانی نسبت به آینده تحصیلی و شغلی، باعث شده است تا شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی در اشکال مختلف آن باشیم.

این مسئول در پایان اضافه کرد: متأسفانه اشتغالات والدین در خارج از خانه، فقدان برنامه‌های پرورشی و تربیتی در مدارس، گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه و رسیدن سن استفاده از تلفن همراه به دوره دبستان و نیز توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای، باعث آثار نامطلوبی بر تربیت و رشد فرزندان جامعه شده است.
ارسال نظرات