خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۵۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

مهدی رفیعی‌دهکردی در گفت‌وگو با بسیج- منطقه خوزستان، اظهار کرد: روز یکشنبه، 20 آبان‌ماه کاروان دانش‌آموزان ناحیه یک و ناحیه چهار اهواز شامل حدود 700 دانش‌آموز در مراسم نمادینی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند. به طور کلی قرار است امسال 30 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، افزود: اعزام کاروان‌ها به ترتیب شهرستان‌ها انجام خواهد شد. هر کاروان دو روز در اردو حضور خواهد داشت. بعد از بازگشت کاروان اول، کاروان بعدی اعزام می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تعداد دانش‌آموزان در کاروان‌ها بر اساس جمعیت دانش‌آموزی منطقه تعیین شده است. تنها دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه می‌توانند در این اردوها شرکت کنند. دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این اردوها تا پیش از حرکت کاروان منطقه خود فرصت دارند از طریق مدرسه برای شرکت در اردوها ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام، مجوز اردوها با هماهنگی سپاه از اداره‌کل اخذ می‌شود.

رفیعی‌دهکردی افزود: در هر اردویی که برگزار می‌شود مسئولان مدرسه، مسئول سپاه و... در کاروان حضور دارند. همچنین کاروان را یک آمبولانس همراهی می‌کند. در هر اتوبوس نیز یک سرپرست مستقر است که کار نظارت بر رفتار رانندگان و رعایت مقررات را برعهده دارد. هر کاروان یک مدیر کاروان نیز دارد که کنترل کاروان بر عهده او است.

وی درخصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان در اردوهای راهیان نور، گفت: آموزش شبه نظامی، فعالیت‌های فرهنگی و بازدیدی، برگزاری مناسبت‌های مذهبی، نماز جماعت و دعاخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این اردوها در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی اردوهای راهیان نور برای دانش‌آموزان اردوهایی فرهنگی و رزمی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها