خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در سالگرد حادثه زلزله سرپل ذهاب خبر داد:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تعمیر ۹۷% واحدهای مسکونی آسیب دیده سرپل ذهاب که ۳%باقیمانده به دلایل انحصار وراثت بدون تکلیف مانده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۲۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
تعمیر ۹۷% واحدهای مسکونی آسیب دیده سرپل ذهاب/پایان چهارمین طرح آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، غلام‌حسین خانی ظهر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان اظهار داشت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی باهدف جمع آوری اطلاعات روستا‌ها جهت تامین مسکن مناسب و سیاست گذاری و برنامه ریزی در روستاها از سال ۱۳۸۲ هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران برگزار شد.
وی با بیان اینکه چهارمین طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از روز ۲۱ آبانماه به پایان رسیده است تصریح کرد: این طرح در ۳۰۴ روستا با حضور ۶۸ نفر آمارگیر و بازبین در استان اصفهان آغاز برگزار شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه در آمارگیری مسکن روستایی سال ۹۲ مشخص شد ۲۰۵ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور وجود دارد که با رشد جمعیتی که وجود دارد در سال ۱۴۰۴ به ۲۳۶ هزار واحد مسکونی خواهیم رسید، خاطر نشان کرد: در استان اصفهان برای هر سال باید ۵۸۰۰ تسهیلات برای بهسازی مسکن روستایی تخصیص داده شود که تا پایان سال ۱۴۰۴ حداقل ۸۵ درصد از این واحد‌ها مقاوم سازی شود که در این طرح ها مطابق برنامه عمل شده و در پایان سال۱۴۰۴ به حدمطلوب خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: طرح پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی منازل روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و امسال نیز مرحله ثبتنام انجام شده و هم اکنون در حال پیگیری جهت پرداخت وام ها به متقاضیان واجد شرایط هستیم.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در مورد کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و اولین سالگرد این حادثه گفت: از ۲۳ آبان ماه ۹۶ همکاران ما در منطقه سرپل ذهاب مستقر شدند و برای حدود 20هزار واحد آسیب دیده مسکونی و تجاری تشکیل پرونده کردند و مورد ارزیابی قرار دادند که تسهیلات آن‌ها پیگیری و در حال پرداخت می باشد. 

وی با بیان اینکه حدود 12هزار واحد خانه‌های تعمیری است که در سرپل ذهاب پرونده تشکیل شده است و اقدامات اولیه در این مورد صورت گرفته است که امروز باید گفت تمام کار تعمیر واحدهای آسیب دیده سرپل ذهاب به پایان رسیده و احداث ۷‌هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی تخریبی شده نیز تا پایان سال آینده تمام می‌شود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها