خبرهای داغ:
از ابتدای سال 96 تاکنون؛

353 فقره پروانه فرش دستباف در آذربایجان شرقی صادر شد

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 353 فقره پروانه تولید غیرمتمرکز فرش دستباف با مدیریت متمرکز در استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۲۴۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی افزود: تا پایان مهر امسال تعداد پروانه های تولید غیرمتمرکز فرش استان نسبت به ابتدای سال 96 که 39 فقره بود، رشد قابل توجهی داشت.
وی اظهار داشت: این افزایش با هدف پایدارسازی دارهای قالی و تثبیت اشتغال فعلی در این هنر صنعت انجام شده است.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به مزایای ایجاد کارگاه های قالی بافی غیرمتمرکز یادآوری کرد: در زمان کنونی و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی تک بافی فرش دستباف جوابگوی نیاز مشتری نبوده و قالی بافان به صورت انفرادی قادر به تامین هزینه‌های تولید نیستند.
راستی ادامه داد: با وجود کارگاه‌های غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز و سپردن تولید و تجارت فرش دستباف به دست افراد ماهر و خبره می توان آینده مطمئنی برای توسعه این هنر صنعت به ویژه در امر صادرات متصور شد.
وی تامین مواد اولیه، تدوین نقشه پر تقاضا و تامین دستمزد عوامل انسانی را از دیگر مزایای ایجاد این قبیل کارگاه‌ها اعلام کرد.
راستی از صدور 19 فقره پروانه تولید فرش مجتمع و بزرگ کارگاهی خبر داد و گفت: وجود این تعداد مجتمع قالی بافی نشان از اقبال و توجه تجار برای تامین هدفمند بازار تقاضا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها