خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه مشهد:

کشور به اقتصاد دینی نیاز دارد

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: در زمانی که دشمن در عرصه اقتصادی، فشار و تحریم را افزایش می‌دهد بکوشید بر پایه دین، نظام‌سازی کنید چراکه امروز کشور به اقتصاد دینی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۷۷۳۱۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده استاد حوزه علمیه مشهد و فرزند روحانی شهید محمد مهدی تقی‌زاده صبح امروز در یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی در محل حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: دو نگاه به مرگ وجود دارد، بعضی مرگ را پوسیدن و محروم شدن از دنیا و رزق و روزی می دانند اما مرگ آغاز حیات برتر است.

  

وی با بیان اینکه کسانی که مرگ را کامیابی نمی دانند شعار نه به جنگ می دهند، خاطرنشان کرد: اگر منظور جنگ با مستضعفان و مردم بی گناه باشد درست است اما جنگ در مقابل مستکبران یک وظیفه است.

 

تقی زاده  با اشاره  به این‌که کسانی که دفاع مقدس را زیر سوال می برند مرگ را عامل کامیابی نمی دانند، افزود: نگاه به مرگ باید تصحیح شود، شهید از حیات برتر برخوردار است.

 

فرزند روحانی شهید تقی زاده با بیان این‌که خداوند در آیات روی شهدا انگشت می‌گذارد و حیات برتر را مختص شهدا می‌داند، گفت: شهدا با دنیا ارتباط دارند برخلاف بسیاری از کسانی که بعد از مرگ رابطه ای با دنیا ندارند.

 

تقی‌زاده با بیان این‌که شهید از خداوند برای کسانی که در راه شهدا کار می کنند بشارت می خواهد، خاطرنشان کرد: شهید منبع اثر است، هم بر دیگران تاثیر می گذارد و هم از آنها تاثیر می پذیرد.

  

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این‌که شهید فرهنگ شهادت را بعد از خود ایجاد می کند، گفت: خلفا و پادشاهان در زمان گذشته و مستکبران امروز به مخالفت با قبر شهدا و علما می پردازند و این به خاطر این است که شهدا و علما بعد از مرگ نیز در جامعه اثر گذار هستند.

 

تقی‌زاده تصریح کرد: مستکبرین به مکان هایی که قبر علما و شهدا هستند حمله می کنند و به تخریب آنها می پردازند و با سایر قبور کاری ندارند.

  

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این‌که شهید همواره خشنود است چرا که خداوند از لطف خود به او عنایت می‌کند، گفت: همه اولیا مهمان خداوند هستند اما شهدا ویژه هستند.

 

تقی‌زاده با اشاره به این‌که در آیات قرآن بعد از نام شریف الله، نام رب و مشتقات آن بیش از هزار بار تکرار شده است، افزود: شهید معتقد است رب مدیر کل جهان و انسان‌ها است و شهدا در دنیا با رب محشور  است و از او دستور می‌گیرد و بعد از مرگ هم از رب روزی می‌گیرد.

 

فرزند روحانی شهید تقی زاده افزود: شعار نه شرقی و نه غربی از شعارهای ماندگار ما است که ریشه در اعتقاد به ربوبیت خداوند دارد اما استکبار چه در زمان گذشته و چه در زمان حال ربوبیت خداوند را نپذیرفته و خود را رب می‌دانند.

 

تقی‌زاده با بیان این‌که مستکبران به طور مستقیم نمی‌گویند ما رب هستیم، خاطرنشان کرد: مستکبران وقتی می‌گویند مردم ایران یا باید گرسنه باشند و یا این‌که اگر می‌خواهند چیزی برای خوردن داشته باشند باید به حرف ما گوش دهند.

 

وی با بیان این‌که ما رب را خداوند تبارک و تعالی می‌دانیم، افزود: کسی که دستور زندگی خود را از پروردگار عالم می‌گیرد هر سند و تفاهم نامه‌ای را که جلویش بگذارند، امضا نمی‌کند.

 

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: کسی که به رب اعتقاد دارد ابتدا سند و تفاهم نامه را با سخن خداوند مقایسه می‌کند و اگر مغایرت داشت آن را نمی‌پذیرد.

 

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: پیام شهدا این است که با رب در ارتباط باشید و در زندگی خود روحیه خداوند را برپا کنید.

 

وی خطاب به مستکبرین جهان گفت: ما در وقت اضافه همراه با خداوند گل پیروزی بخش را به شما خواهیم زد و این پیام شهدا نیز است.

 

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این‌که شهدا علاقه‌مند هستند که راه آنها ادامه پیدا کند، گفت: بدون شک راه شهدا ادامه پیدا خواهد کرد و ما نباید نگران باشیم.

 

تقی‌زاده با بیان این‌که کسانی هستند که راه شهدا را ادامه می‌دهند، تصریح کرد: ما باید نگران باشیم که از ادامه‌دهندگان راه شهدا دور نمانیم.

 

وی با بیان این‌که شهدا در جنگ به مقابله با دشمن رفتند، افزود: در زمانی که دشمن تهاجم فرهنگی و علمی به راه انداخته و برای سکولاریزه کردن فرهنگ، سند 2030 ارائه می‌دهد و در عرصه اقتصادی، فشار و تحریم را افزایش می‌دهد بکوشید بر پایه دین، نظام‌سازی کنید.

 

فرزند روحانی شهید تقی زاده با اشاره به این‌که نظام اقتصادی دینی برپا کنید، گفت: امروز کشور به اقتصاد دینی نیاز دارد.

 

تقی‌زاده بیان داشت: اگر شهدا وظیفه خود را شرکت در جنگ می‌دانستند امروز علما، فقها و مسئولان باید در جنگ علمی، فرهنگی و اقتصادی شرکت کنند.

 

وی افزود: در روایات از پیامبران و ائمه اطهار آمده است که مسئولان، کارمندان، مدیران و فعالان عرصه سیاسی و اقتصادی اگر قدمی را در راه خدا بردارند کار آن‌ها با ثواب شهید مقایسه می‌شود.

 انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار