معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: در حوزه گردشگری تمام تمرکز ما بر روی پذیرایی محدود شده است در صورتی که شاخص های پنهان دیگر برای تأثیر گذاری وجود دارند.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۳۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛مهدی زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در آئین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی که پیش از ظهر امروز در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متشکل از سه سازمان با ظرفیت های گسترده ای که دارد می تواند تأثیرات زیادی بر روی اشتغال و اقتصاد کشور داشته باشد.

وی افزود: در استان مرکزی پتانسیل های خوبی وجود دارد که باید از ظرفیت های استان در حوزه گردشگری به درستی استفاده شود.

زندیه‌وکیلی اضافه کرد:معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به بازه اشتغال در حوزه خدمات بیشتر از بخش کشاورزی و صنعت است و توجه به ظرفیت های چون ابنیه تاریخی،صنایع دستی،تنوع فرهنگی و اجتماعی و قومیت‌ها و فضای طبیعی موجود می توانیم این بخش را به یکی از پایه های مولد اقتصاد کشور تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در بخش هایی از این حوزه جزء شاخص ها هستیم ولی هنوز با این وجود جای کار کردن بسیار است و در گردشگری تمام تمرکز ما بر روی پذیرایی محدود شده است در صورتی که شاخص های پنهان دیگر برای تأثیر گذاری وجود دارند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی به جهت واقع شدن در مرکزیت کشور و قدمت چندین هزار ساله و بناهای باستانی و تاریخی موجود در برخی روستاها می تواند کارهای بزرگی در این بخش انجام دهد.

زندیه‌وکیلی با اشاره به قدمت چند صد ساله فرش اراک گفت: در حوزه صادرات فرش صاحب سبک هستیم ولی متأسفانه اقدامات قابل توجهی برای گسترش این پتانسیل شکل نگرفته است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: با وجود اینکه مینا کاری صنعت بومی این استان نیست ولی اقدامات خوبی در این بخش ایجاد شده است که از نظر کیفیت، کمیت و تنوع در این صنعت در رتبه ی بالایی هستیم و بازار لازم در این بخش کسب شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تودیع و معارفه و چرخش مدیران یک فرصت است که از زحمات سایر دوستان تقدیر به عمل آورد که این عمل در واقع ایجاد تحول و تنوع مدیریتی در مجموعه ها ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی، در این آیین دکتر سید محمد حسینی پس از حدود 4.5 سال سابقه مدیریت در سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی تکریم و علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی شد.

ارسال نظرات