مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

بیش از ۲ هزار قرارداد کارورزی در واحد‌های اقتصادی لرستان منعقد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲ هزار و ۱۵۱ قرارداد کارورزی در واحد‌های پذیرنده اقتصادی لرستان منعقد شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۶۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب  امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت برای تقویت بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور توجه به مباحث اشتغال و سرمایه‌گذاری است.اظهار داشت: در این راستا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت توجه به اشتغال روستایی و فراگیر بوده و اثرات مثبت توجه به مسائل روستایی باعث بهبود فضای کسب‌وکار را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان، افزود: در سال ۹۶ سهم استان لرستان در مرحله اول ۱۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده و با توجه به عملکرد مثبت، این سهم به ۱۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و تاکنون ۱۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۹۷۲ طرح پرداخت شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳ هزار و ۷۷۵ نفر مهیا خواهد شد.

آشتاب بیان کرد: طرح‌های در دست بررسی در بانک‌ها ۲۵۸ میلیارد تومان بوده و آماده پرداخت است که به‌محض ابلاغ مرحله دوم انجام خواهد شد، همچنین انتظار می‌رود شاهد سرعت دادن ابلاغ مرحله دوم تسهیلات باشیم.

وی گفت: استان‌ها ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی دارند و انتظار می‌رود اختیارات بیشتری به استان‌ها اعطا شود که بتوان با استفاده از ظرفیت‌های موجود تسهیلات پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: در راستای نظارت بر اجرای طرح‌ها برنامه‌ریزی دقیقی انجام و کمیته‌های نظارت شکل گرفته و هفته‌ای چند روز این کمیته تشکیل می‌شود.

آشتاب در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدا سهم شهرستان‌ها مشخص و توزیع شد، عنوان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر با پیگیری‌های صورت گرفته لرستان جز استان‌های برتر است و ۱۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب و عقد قرارداد داریم و ۹۶۳ مورد طرح از این محل موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی گفت: در حوزه توجه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی طرح کارورزی در استان اجرا شده و در سال گذشته هزار و ۴۱۳ نفر موفق به عقد قرارداد شده‌اند و در پایان ۷ ماهه ۷۳۸ مورد عقد قرارداد شده و این موضوع به جد در حال اجراست.

این مسوول بیان کرد: در حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید سهم لرستان ۱۳۶ میلیارد تومان بوده که ۱۶۹ میلیارد تومان طرح شناسایی شده و ۸۷۸ طرح در دست بررسی است و ۷۰۰ طرح به کارگروه ملی ارسال شده و تاکنون ۱۴ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند البته ۲۰ درصد از اعتبارات ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات