مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: در حوزه تنوع زیستی قوانین سخت‌گیرانه نیست، متأسفانه دستگاه‌های صادرکننده پروانه سلاح در حال صادر کردن بیش‌ازحد پروانه هستند که باید با تصویب قوانین سخت‌گیرانه این موضوع را مدیریت کرد.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۷۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان بیان کرد:لرستان دارای تنوع زیستی بالایی است و با وجود اینکه ۱.۷ درصد مساحت کشور را داراست اما یک تنوع اقلیمی و زیستی بی‌نظیری دارد به‌طوری که ۲۵ درصد از تنوع زیستی در این استان وجود دارد و هزار و ۸۰۰ گونه گیاهی و ۳۵۸ گونه جانوری که ۱۱ گونه اندیمک هستند در این استان شناسایی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان دارای ۱۰ درصد مساحت جنگل‌های کشور است، افزود: همچنین در این استان ۱۳ تالاب و ۲۰۵ غار شناسایی شده است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: امروز آب به عنوان یک چالش در سطح کشور تبدیل شده و با کمبود شدید منابع آب مواجه هستیم.

به گفته فتحی بیرانوند امروز نیازمندیم با اصلاح قوانین در مصارف آب و بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشاورزی این چالش را مدیریت کنیم.

وی از تلاش برای تهیه برنامه زیست‌بومی تالاب‌های لرستان خبر داد و افزود: امیدواریم بتوان با انجام اقدامات مختلف شاهد احیا تالاب‌های کوهستانی لرستان باشیم.

این مسوول گفت: جنگل‌های زاگرس به عنوان ریه‌های تنفسی کشور هستند و باید نگاهی که به این جنگل‌ها شود و همانند دریاچه ارومیه به آن حساسیت داشت.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان اظهار داشت: در حوزه تنوع زیستی قوانین سخت‌گیرانه نیست، متأسفانه دستگاه‌های صادرکننده پروانه سلاح در حال صادر کردن بیش‌ازحد پروانه هستند که باید با تصویب قوانین سخت‌گیرانه این موضوع را مدیریت کرد.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: لرستان یکی از کلیدرهای اصلی انتقال خطوط نفت است و به‌جز آلودگی آب‌وخاک بهره‌ای را نمی‌بریم و باید کمک شود که در حوزه مقابله با آلودگی منابعی را داشته باشیم.

وی گفت: متأسفانه در حوزه ریز گرد شاهد عدم عدالت در توزیع اعتبارات ملی هستیم؛ در لرستان بالای ۷۰ روز آلوده در سال وجود دارد لذا در ارتباط با توزیع اعتبارات باید این استان‌ را در نظر گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات