معاون استاندار لرستان گفت: انتظار می‌رود دولت اعتبارات خاصی به استان‌های کمتر توسعه‌یافته اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۷۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، گودرز امیری  امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان بیان کرد: بخشی از توانمندی‌های استان لرستان در حوزه کشاورزی.

وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد محدودیت‌های قانونی مانع توسعه شده است، عنوان کرد: در مورد کارخانه پارسیلون یک سال است که بیش از ۱۰ جلسه با مسئولان ارشد کشوری برای تعیین تکلیف این کارخانه گذاشته شده و اقدامات مناسبی نیز در این عرصه صورت گرفته است

معاون اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد: در نهایت مقرر شده که کنسرسیوم تشکیل شود، اما اکنون دو بانک در مورد شرکت کردن در این کنسرسیوم تردید دارند که رایزنی‌ها و تلاش‌ها برای برطرف شدن این مشکل ادامه دارد.

امیری خاطرنشان کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در بخشی از موارد قوانین دست و پاگیر را اصلاح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه موضوع ذی‌نفع واحد یکی از مشکلات کنونی است، افزود: متاسفانه به همین دلیل چند کارخانه در لرستان تعطیل شده و به دلیل اینکه افراد در واحدهای دیگری بدهکار بوده‎اند، مشکلاتش دامنگیر کارخانجات استان شده است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به اینکه گلخانه های کوچک و متوسط و بزرگ می‌توانند در بهره‌وری، کاهش مصرف آب و سایر موارد می توانند بسیار تاثیر‌گذار باشند، گفت: البته باید ضوابط اجرایی برای آن‌ها تعریف شده و به متقاضیان یارانه داد.

امیری بیان کرد: باید برای استان‌های توسعه نیافته اعتبارات خاصی از سوی دولت در نظر گرفته شود، تا بتوان شرایط را برای توسعه آنها مهیا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات