مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: تکمیل پروژه‎های کتابخانه‎ای نیمه‎ساز در لرستان به اعتبار 20 میلیارد تومانی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۸۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فرشته طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان بیان داشت: از رسانه‌ها درخواست داریم به کمک امور کتابخانه‌ها آمده و ما را در رفع مشکلات موجود همراهی کنند، تا بتوانیم با کمک آن‌ها تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: ما با توجه به شرایطی که از قبل تجدد داشته و نهادینه نشدن فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده‌ها فاصله زیادی بیت خانواده‌ها و کتاب زیاد است، بنابراین مسئولان به‌تنهایی نمی‌توانند این فاصله را می‌کنند و برای پر شدن این خلأ به حرکتی جدی نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و رفع مشکلات جامعه را نیازمند همکاری و پای کار بودن خانواده‌ها دانست و عنوان کرد: رسانه بهترین تریبونی است که می‌توان از طریق آن دغدغه‌های حوزه کتاب‌خوانی را در آن بیان کرد و به تأثیرگذاری رسید.

طهماسبی با اشاره به تاثیر سوق دادن نسل جوان به حوزه کتاب‌خوانی در آینده کشور خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توان فرهنگ کتاب‌خوانی و گرایش به کتاب را در جامعه نهادینه کرد.

وی در ادامه به فرا رسیدن هفته کتاب از 23 تا 30 آبان ماه اشاره و اظهار داشت: برای هر چه‌بهتر برگزار شدن مناسبت‌های این هفته و با توجه به توانایی هر یک از شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد که از آن جمله می‎توان به برنامه با هم بخوانیم در زندان اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های هفته کتاب برای همه اقشار و به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر استان افزود: باید برای جذب افراد به کتابخانه‌ها محیطی جذاب و نشاط‌آور ایجاد شده و اینگونه نباشد که در کتاب‌خانه‎ها تنها کار امانت دادن کتاب صورت گرفته و اقدام فرهنگی دیگری در کار نباشد.

طهماسبی در خصوص موضوع مطرح شده درباره معرفی خرم‌آباد به عنوان پایتخت کتاب گفت: هنوز در زمینه زیرساخت‌های حوزه کتاب مشکلات زیادی در خرم‌آباد داریم، اما طرح این موضوع می‎تواند به زیرساختی برای حوزه کتاب تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های موجود در سطح استان لرستان اشاره و تاکید کرد: تاکنون حدود 14 میلیارد در کتابخانه‎های ‌استان هزینه شده و برای تکمیل این پروژه‌ها در شهرستان‌ها حدود20 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به موضوع کتابخانه مرکزی خرم‌آباد هم ورود و عنوان کرد:  اخیراً منتظر خبرهای خوبی از سوی استاندار هستیم، تا با رفع مشکلات و موانع موجود هر چه سریع‌تر شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد باشیم.

به گفته طهماسبی دلیل تغییر زمان ساخت و عملیات احداث ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تغییر شرایطی اقلیمی و احداث ساختمان بر اساس شرایط جدید اعلام شده است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب در لرستان تاکید و بیان کرد: ایجاد انجمن خیرین برای نهاد کتابخانه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در ادامه با بیان اینکه 546 هزار و 356 جلد کتاب در استان وجود دارد، افزود: به ازای هر100 نفر باید 30 عضو و 8 متر سرانه کتابخانه داشته باشیم که در لرستان فاصله زیادی با این آمار داریم.

طهماسبی ادامه داد: از طرفی باید به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه داشته باشیم، در حالی که این میزان در لرستان برای 60 هزار نفر است و با این حساب با احداث 42 کتابخانه دیگر به وضعیت نرمال خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات