خبرهای داغ:
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن همدان - تهران ۱۸ ماه پیش توسط رئیس جمهور بهره‌برداری شده و برای استفاده از ظرفیت‌های آن نمی‌توان منتظر شرکت حمل و نقل ریلی رجا شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۸۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰

لزوم تسریع در استفاده از ظرفیت‌های راه‌آهن همدان - تهرانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا محفوظی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت: راه‌آهن همدان - تهران ۱۸ ماه پیش توسط رئیس جمهور بهره‌برداری شده و برای استفاده از ظرفیت‌های آن نمی‌توان منتظر شرکت حمل و نقل ریلی رجا شد.

وی با تاکید بر اتمام طرح‌های مسکن مهر بیان داشت: مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است و در ضمن سرپناهی هم برای مردم تامین می‌کند پس باید در این خصوص بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف مساکن مهر اقدام کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در استان همدان فراهم شده است، عنوان کرد: با وجود مشکلات مالی تحقق پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در همدان به خوبی صورت گرفته به طوری که کمتر جایی است که ۲ خط راه‌آهن کشیده شده باشد.

وی یادآور شد: مسئولان راه و شهرسازی استان همدان نباید منتظر یاری و کمک مسئولان کشوری در حوزه راه باشند و باید خودشان با بهره‌مندی از توان و ظرفیت و تعامل بین دستگاهی وحمایتی که نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ارشد دولت در استان از آنان دارند با دعوت از معاونان وزیر راه و شهرسازی به استان برای جذب اعتبارهای مناسب برای فعال‌سازی طرح‌های نیازمند اعتبار تلاش کنند.

محفوظی ادامه داد: بخشی از قوانین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم نیازمند اصلاح است که باید با تعامل و همدلی و بهره‌مندی از نظرهای کارشناسی همه کارشناسان و مهندسان فعال در نظام این قوانین اصلاح شود تا امور مردم بهتر انجام شود.

وی با اشاره به تمرکززدایی عنوان کرد: از مدیرکل جدید هم انتظار داریم که با همدلی به مانند گذشته اختیارات خود را تفویض تخصصی کند تا با این اعتمادسازی، اداره امور به روزمرگی دچار نشود و مدیر کل با تمام توان در حوزه‌های کلان امور را مدیریت کند.

* یکی از اهداف ما برقراری عدالت اجتماعی بین محلات در طرح‌های جامع و تفصیلی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز بیان کرد: خدمت به مردم جز فلسفه کاری ماست چرا که بین خدمت به مردم و محبوبیت نزد خدا ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

حسن ربانی ارشد عنوان کرد: به عنوان یک مدیر جوان خود را متعهد به سخت کوشی و جدیت در کارها و توسعه استان می دانم.

وی در ادامه به ارائه برنامه های عملیاتی خود در آینده اشاره کرد و گفت: پیگیری برای برقراری عدالت در تخصیص بهینه اعتبارات برای پروژه های استان و جدیت و تلاش بیشتر در اجرای راه های روستایی از برنامه های ما برای آینده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: از دیگر برنامه‌ها در این اداره کل، تعیین تکلیف و تسریع در امور تکمیل مسکن مهر برای مردم و تسریع و پیگیری مجدانه در بازآفرینی شهری برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان محلات هدف برای برقرای عدالت بین همه شهرهای استان است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف ما برقراری عدالت اجتماعی بین محلات شهرها در طرح‌های جامع و تفصیلی است که امیدواریم با این کار فاصله محلات در شهرهای استان به ویژه شهر همدان کم شود.

ربانی ارشد با اشاره به اینکه افزایش شفافیت و سلامت اداری یکی از فلسفه های کاری ماست، اظهارداشت: تعامل و همکاری با تمام سازمان های غیر دولتی و اعمال حمایت لازم از تشکل های حرفه ای و بهبود مستمر وظایف ذاتی آنان به ویژه سازمان نظام مهندسی از دیگر برنامه های کاری ما در آینده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای تکالیف قانونی برای برنامه ششم توسعه اهتمام ویژه خواهیم داشت، گفت: امیدواریم بتوانیم با تمام دستگاههای اجرایی استان به ویژه استاندار و نمایندگان تعامل و همکاری بیشتری داشته باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فرهاد فرزانه در دوران تصدی، حسن ربانی ارشد به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات