یادواره ۱۵شهید والامقام روستاهای سحرخیزمحله، حسنبکنده و امیرآباد،جیرباع بخش رودبنه در مسجد امام حسین(ع) جیرباغ و با حضور مسئولین شهرستان لاهیجان و بخش رودبنه، خانواده های معظم شهدا و مردم همیشه در صحنه این مناطق برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۰۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لاهیجان، یادواره ۱۵شهید والامقام روستاهای سحرخیزمحله، حسنبکنده و امیرآباد،جیرباع بخش رودبنه در مسجد امام حسین(ع) جیرباغ و با حضور مسئولین شهرستان لاهیجان و بخش رودبنه، خانواده های معظم شهدا و مردم همیشه در صحنه این مناطق برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اشکوری در این مراسم گفت: پیامبر اسلام (ص) علاوه بر این که ارزش های اخلاقی را بسیار ارج می نهاد، خود در سیره عملی اش مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش های والای انسانی بود، او در همه ابعاد زندگی با چهره ای شادان و کلامی دلاویز با حوادث برخورد می کرد،تشویق و تنبیه پیامبر همیشه به جای خود بود و زیاده روی نمی کرد.

حجت اسلام والمسلمین اشکوری در ادامه به سیره نگاه حضرت امام خمینی (ره)اشاره کرد وگفت: یکی از مهم‌ترین اصول حضرت امام (ره)بها دادن به نسل جوان بود، همچنین مهم‌ترین عامل ماندگاری پانزده خرداد حضور مردم به ویژه نسل جوان در صحنه‌ انقلاب، دفاع از ولایت و رهبری و بصیرت بود و در جنگ تحمیلی همین عوامل باعث پیروز ملت ایران شد.


وی با بیان اینکه امروز ما وظیفه سنگینی در قبال شهدا داریم  گفت:اگر شهدا نبودند اسلام و انقلاب پیروز نمی شد.

اشکوری با اشاره  به عبادات شهدا تاکید کرد: اوج عبادت و عبودیت مثل شهید زین الدین است که دوستانش نمازخواندنش را تماشا می کردند و ۷۰ درصد لشگر شهید زین الدین نماز شب می خواندند. نمونه دیکر شهید برونسی بود که باید واقف باشیم که شهدای ما افسانه نبودند.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در اوج رضایتمندی از خداوند اگر فرزندان دیگری هم داشتند فدا می کردند. امام هم شهادت حاج آقا مصطفی را از الطاف خفیه الهی می دانستند و بدانیم که حضرت امام همیشه به یاد محرومین بودند.


حجت الاسلام والمسلمین اشکوری در پایان با اشاره به حقوق‌های نجومی خاطر نشان کرد:آن کسی که حقوق نجومی می گیرد آیا به فکر محرومین است؟ آیا راه شهدا این است؟ همه بدانند که انقلاب برای پابرهنگان و فقرا و محرومان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات