نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سی و یکمین همایش سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در سالن همایش های بین المللی تبریز، گفت: استقلال وکیل در نظام حقوقی ایران ضامن بقای عدالت است و کانون وکلای برای تحقق این عدالت مستقل شده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۱۴
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به اینکه وکلا در راستای احقاق حق آحاد جامعه تلاش کنند، اظهارداشت: برای گسترش عدالت کار قضاوت مهم است و اسلام همواره بر اجرای عدالت در جامعه تاکید دارد و یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی حاکم شدن عدالت در کشور است.

وی به ضرورت داشتن وکیل نیز تاکید کرد و گفت: حق داشتن وکیل جزو حقوق شهروندی مردم است و باید این امر اجباری و قانونی شود و باید وکلا موضع گیری صریح، بدون واهمه و قاطع در قبال مظلومان داشته باشند.

حجت الاسلام آل هاشم سپس با تاکید بر اینکه مبنای هر کار حقوقی و قضایی و در محور آن وکالت، اسلام و مبانی دینی است، افزود: ذات ایجاد کانون های وکلا بر محوریت استقلال این تشکل بوده است.

وی گفت: کانون های وکلا باید خود را مکلف به برخورد با بداخلاقی ها و تخلفات بدانند و بدون شک در غیر این صورت اعتبار حرفه ای وکالت زیرسوال می رود.

ارسال نظرات