معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه بازدید از کارگاه های مراکز شماره یک، دو و خواهران زاهدان برای حل مشکل ایاب و ذهاب کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای حاشیه شهرقول مساعد داد.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۴۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان؛ نادر فخری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به همراه آقایان جلالی رئیس مرکز تربیت مربی کرج واردشیری مسئول رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نیز جمعی از همکاران اداره کل از کارگاه‌های مراکز شماره یک، دو و خواهران زاهدان بازدید بعمل آوردند.

فخری در این بازدید ضمن گفتکو با کارآموزان گفت:: مهارت آموزی نقش مهمی در بهبود فضای کسب‌وکار، افزایش اشتغال مولد، استفاده‌ی مطلوب از فرصت‌ها دارد و در چارچوب مهارت‌های تخصصی و فنی می‌توان نیاز‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی را رفع کرد.

وی تصریح کرد: بیکاری فزاینده دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها گویای این مهم است که مادامی که افراد مهارتی فرانگرفته باشند نخواهند توانست شغلی پیدا کنند در همین راستا تفاوت مهارت آموزی با آموزش‌های تئوری دانشگاهی در آموزش‌های عملی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهارداشت: یکی از رویکرد‌های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه رشته‌های مهارتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی و اقشارکم درآمد ازجمله بانوان سرپرست خانوار بوده و این رویکرد در راستای ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی برای ورود به بازار کاراست.

فخری در ادامه خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان پتانسیل‌ها و ظرفت‌های نهفته‌ی بسیاری دارد و گسترش مهارت آموزی در این استان منجر به استعداد یابی و کشف ظرفیت‌ها و سوق دادن آن‌ها به سمت تولید و توسعه استان میشود.

وی بیان داشت: برای کاستن از مشکلات پیش روی مهارت آموزی در حاشیه شهر زاهدان ایاب و ذهاب کاراموزان سرویس دهی خواهد شد و این مهم درکوتاه‌ترین زمان ممکن حل میشود.

فخری همچنین برای حل مشکل مواد مصرفی کارگاه‌های مهارت آموزی در استان تا پایان این ماه قول مساعد داد.
ارسال نظرات