فرمانده سپاه ناحیه شازند گفت: نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان شازند در قالب 5 دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۷۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵

سرهنگ دوم پاسدار محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه شازند از اعزام کاروان راهیان نور شهرستان شازند به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان شازند برای بازدید از مناطق عملیاتی به ظرفیت 200 دانش‌آموز دختر روز پنجشنبه 24 آبان راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان در قالب 5 دستگاه اتوبوس و تعدادی خودروی پشتیبان عازم جنوب کشور می‌شوند، افزود: این زائران در مدت حضور خود در مناطق عملیاتی از برنامه‌های مختلف فرهنگی، معنوی و ارزشی که در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی می‌شود بهره‌مند خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه شازند تصریح کرد: در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی شده تا دانش‌آموزان در مدت حضور در مناطق عملیاتی از یادمان‌های شلمچه، اروند کنار، هویزه، فتح المبین، شهدای گمنام اندیمشک، موقعیت شهید محمودوند، بازدید داشته و با رشادت‌های رزمندگان و جانفشانی شهدای عزیز در این مناطق آشنا شوند.

سرهنگ پاسدار مهجوری گفت: در این کاروان تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز به عنوان راوی، روحانی و سرپرست حضور داشته و خاطره‌گویی از هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس توسط راویان در طول بازدید انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شازند با اشاره به اهدف اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی بیان کرد: آشنایی دانش آموزان با سیره و آرمان های امام و شهدا، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بازخوانی وصایا و خاطرات شهدا، آشنایی با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان کشورمان در مقابل دشمنان و بازخوانی عملیات‌های مختلف در دوران جنگ تحمیلی از مهمترین اهدافی بوده که از طریق راهیان نور در مقابله با تهاجم نامتقارن و ناجوانمردانه دشمن دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات