خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: طی اقدامات فنی صورت گرفته هویت چند سارق در استان های همجوار شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و فنی صورت گرفته مشخص شد که سارقان با حضور در قزوین قصد انجام سرقت های دیگری را دارند.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۷۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

سردار " مهدی محمودی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: در پی وقوع سرقت های متعدد در سطح شهرستان قزوین، با توجه به اهمیت و حساسیت بالای موضوع و ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت و بلافاصله کارگروه ویژه رسیدگی در جهت کشف و دستگیری سارقان تشکیل شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات و بررسی های کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان به صورت باندی و با استفاده از چند دستگاه خودرو ، پس از شناسایی ساختمان های دارای حفاظت فیزیکی ضعیف و اطمینان از عدم حضور مالک و صاحب خانه وارد منازل شده و اغلب وسایل گران قیمت و دارای حجم کم مانند طلا، نقره، وجه نقد، تابلو فرش، لب تاپ، گوشی، دوربین عکاسی و .... را سرقت و از محل متواری می شوند.

وی افزود: طی اقدامات فنی صورت گرفته هویت چند سارق در استان های همجوار شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و فنی صورت گرفته مشخص شد که سارقان با حضور در قزوین قصد انجام سرقت های دیگری را دارند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: ماموران بلافاصله با فعال کردن گشت های نا محسوس چند جوان را در حال پرسه زنی مشاهده و زمانی که ماموران قصد بررسی موضوع را داشته اند اقدام به فرار و طی تعقیب و گریز 2 نفر از سارقان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند .

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در بازرسی از متهمان یک عدد سوئیچ خودرو کشف و اظهار می کنند از خودرو اطلاعی ندارند که در بازجوئی فنی ماموران به یک دستگاه خودرو "دنا پلاس" مورد استفاده در سرقت اعتراف و خودرو در محل دستگیری سارقان به همراه مقادیری اموال سرقتی کشف شد.

سردار محمودی بیان داشت: از آنجا که احتمال بازگشت سارقان برای جابجایی خودرو دنا می رفت با کنترل نامحسوس یکی دیگر از سارقان با مراجعه به خودرو شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر و به همراه اموال سرقتی که شامل طلاجات، ساعت، گوشی، وجه نقد، دوربین عکاسی حرفه ای، هارد و ... به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال ، به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهمان در بازجوئی فنی ماموران به 90 فقره سرقت در سطح شهرستان قزوین و البرز اعتراف و با حضور مالباختگان در پلیس آگاهی استان نسبت به شناسایی وسایل خود اقدام و رد مال انجام شد.

سردار محمودی با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان خواست: همواره با رعایت هشدارهای پلیسی و پیشگیری از سرقت، پلیس را در حفظ امنیت و احساس امنیت در جامعه یاری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها