خبرهای داغ:
در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی با فرهنگیان و دانش آموزان در دبیرستان آسیه:

در چارچوب قانون اساسی با جدیت از حقوق معلمان دفاع می‌کنیم/نگاه موقت به شغل معلمی را صحیح نمی‌دانم

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در جمع همکاران و دانش آموزان دبیرستان آسیه شاهرود، به بررسی مسائل آموزش و پرورش این شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و محروم پرداخته و با معلمان، خانواده‌ها و دانش آموزان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۰۷۷۵۹۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
در چارچوب قانون اساسی با جدیت از حقوق معلمان دفاع می‌کنیم/نگاه موقت به شغل معلمی را صحیح نمی‌دانمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ دکتر سید حسن حسینی با حضور در دبیرستان آسیه شاهرود، با معلمین، دانش آموزان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان این مدرسه دیدار و گفتگو کردند.
وی در این دیدار، ضمن قدردانی و تشکر از همه فرهنگیان، گفت: مسائل آموزش و پرورش با حساسیت بالایی در مجلس طرح و پیگیری می‌شود، وی با تأکید بر اینکه در چارچوب قانون اساسی از حقوق معلمان با جدیت دفاع می‌کنیم گفتند هم اکنون در راستای رفع تبعیض و بی عدالتی، با تصویب قوانینی از پرداخت پاداش‌های غیر قانونی و حقوق‌های نجومی جلوگیری کرده ایم.
وی افزود: ما مخالف وضعیت استخدامی ناپایدار معلمان در قالب استخدام غیر رسمی، حق التدریسی و ... هستیم و نگاه موقت به شغل معلمی به لحاظ اهمیت جایگاه علم و فرهنگ را صحیح نمی‌دانم، دغدغه معلمان در خصوص ادامه کار ایشان درمدارس با رسالت و حساسیت شغلی آن‌ها سنخیت ندارد.
حسینی به سؤالات معلمان در خصوص احتساب سنوات بیمه‌ای معلمان حق التدریس، پرداخت معوقات مالی و... پاسخ داده و گفتند هم اکنون بخشی از مطالبات را پرداخت کرده ایم و امیدواریم با تحقق درآمد‌های دولت معوقات باقی مانده نیز پرداخت گردد.
وی هدف از دیدار خود با معلمان و دانش آموزان را تصویب قوانین با دیدی وسیع‌تر و نگاهی کامل‌تر دانسته و بر پیگیری مسائل حوزه آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان تأکید کرده و گفتند؛ برای تأمین نیازمندی‌های مدارس شاهرود در بخش تجهیزات آموزشی مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان تأمینِ اعتبار شده است که بخش اول آن بزودی پرداخت می‌گردد.
در این دیدار دکتر حسینی با حضور در کلاس‌های درس با دانش آموزان دیدار و از دانش آموزان فعال تقدیر و با آن‌ها گفتگو کردند.
سید محمد موسوی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های این مدیریت به نماینده مجلس شورای اسلامی، آرامش موجود و فضای مثبت حاکم بر مدارس را مدیون تلاش‌ها و زحمات صادقانه همکاران فرهنگی دانسته و از وی تشکر کرد.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات آموزشی گفت: تجهیزات آموزشی و سخت افزار‌های موجود با محتوای کتاب‌های جدید التألیف مدارس و هنرستان‌ها تناسب ندارد و در تدریس بخش‌های عملی و کارگاهی دروس با مشکل مواجه هستیم.
موسوی همچنین خواستار احتساب مدرک تحصیلی همکاران فرهنگی شده و افزود: در آموزش و پرورش ادامه تحصیلات دانشگاهی و بروز بودن امری ضروریست و امیدواریم این مشکلِ همکاران و عدم پذیرش مدارک دانشگاهی آن‌ها رفع شود.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، با تشکر از پیگیری‌های انجام شده از سوی دکتر حسینی در خصوص موافقت با احداث فضا‌های آموزشی جدید در شاهرود؛ تراکم بالای دانش آموزی، کمبود نیروی انسانی و محدودیت فضا‌های آموزشی را از دغدغه‌های این مدیریت عنوان کردند.
عصمت السادات سیف کارشناس امور بانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش شاهرود نیز با طرح مطالبات بانوان فرهنگی؛ خواستار موافقت مجلس با بازنشستگی پیش از موعد زنان شاغل فرهنگیِ سرپرست خانوار، بد سرپرست و نیازمند درمان با احتساب سی روز حقوق شده و بر لزوم تقویت و پوشش درمانی بهتر بیمه‌های تکمیلی و درمانی فرهنگیان تأکید کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها