خبرهای داغ:
در آخرین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین

رونمایی از تمبر کنگره سه هزار شهید استان قروین/ صمیمت و پای کار آمدن تمام مسوولان از ویژگی های کنگره

سردار شاهرخی گفت: صمیمت و پای کار آمدن تمام مسوولان استان و حضور اقشار مختلف مردم است. کلیه کسانیکه در این مراسم تلاش کردند با قصد قربت الهی بوده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۱۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اجلاسیه پنجم کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین در حالی آغاز به کار کرد که خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس، حریم امنیت، مدافع حرم
جانبازان و ایثارگران و نیز مسوولان دستگاهها، امام جمعه و استاندار و معاونین و نمایندگان در آن حضور دارند.
سردار محمد شاهرخی دبیرکل کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم بیان کرد: این کنگره در قالب پنج اجلاسیه برگزار شد که مسلما برکات بزرگی را برای استان در پی خواهد شد.
وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: بزرگداشت و تکریم شهدا و احیا نام آنها، ترویج و آشنایی عمیق با اسطوره های شهادت، تحقیق در مورد شهدا و ترویج سیره شهدا، دمیدن روح امید و آگاهی در جامعه، استفاده از ظرفیتهای مردمی و امکانات استانی می باشد.
دبیرکل کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: جمع آوری اسناد مرتبط با شهدا، چاپ دهها عنوان کتاب و تولید محتوا و برگزاری بیش از ۱۶۶ یادواره در نیمسال اول ۹۷ از اقدامات مربوط به کنگره شهدا بوده است.
سردار شاهرخی عنوان کرد: از جمله امتیازات این کنگره، صمیمت و پای کار آمدن تمام مسوولان استان و حضور اقشار مختلف مردم است. کلیه کسانیکه در این مراسم تلاش کردند با قصد قربت الهی بوده است.
همه تلاش های ما برای کنگره شهدا ذره ای از ایثار آنان را جبران نمی کند
عبدالمحمد زاهدی در ادامه مراسم آغازین اجلاسیه بیان کرد: اجلاسیه پنجم و پایانی کنگر برگزار شد اما این کنگره پایان پذیر نیست بلکه دبیرخانه کنگره فعال خواهد بود و در تولید اثار ماندگار فعال خواهد بود و در زمینه شهدا تلاش خواهد کرد.
وی گفت: وقتی از شهدا سخن می گوییم یعنی خداوند در اخرالزمان انها را از امت پیامبر گلچین کرده است.
رئیس کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین اظهار کرد: تلاش و زحماتی که در این کنگره کشیده شد حتی ذره ای از ایثار شهدا را جبران نمیکند اما جای تقدیر دارد و کسانی که به میدان آمده و تلاش کردند در واقع قربت الی الله در انعکاس و برگزاری این مراسم تلاش کردند.
استاندار افزود: اگر نتوانیم برای خودمان توشه ای از این کنگره به دست اوریم هرچه در طول این ماهها زحمت کشیدیم بی نتیجه بوده و برای آخرت نیز چیزی به دست نیاوردیم.
در این‌مراسم آغازین از تمبر یادبود کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین، حجت الاسلام ابوترابی، زاهدی استاندار قزوین و دیگر مسوولان استانی رونمایی شد.
زاهدی عنوان کرد: باید بدانیم که همه آنچه که بعنوان عزت و اقتدار داریم مرهون همین خونهای پربهایی است که در هشت سال دفاع مقدس و دیگر مقاطع در دفاع از سرزمین به زمین ریخته شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار