وهاب کاظمی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: امام حسن عسکری (ع) با اینکه در دوران خفقان و اختناق به سر می‌برد، اما لحظه‌ای از رسالت امامت و هدایت گری دست برنداشت و دوران سخت و توام با مشقات فراوانی را تجربه کرد.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۱۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛ حجت الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به ضرورت امامت در جهان هستی اظهار کرد: امامت، در نظرگاه شیعه، رهبری جامعه اسلامی به‌نصب الهی و جانشینی از پیامبر اکرم(ص) در امور دینی و دنیوی است. این آموزه، از اصول مذهب شیعه است.
وی گفت: در فرهنگ شیعی، مسئله امامت علاوه بر خلافت، شامل امور دیگری نیز می‌شود. اهمیت این امر را میان آیات و روایات مربوط به امامت به‌روشنی می‌توان دریافت چرا که بنا بر اعتقاد شیعه، امامت در واقع امری شبیه نبوت است.
حاج اقا عبدی با اشاره به اینکه «امام» چون پدری مهربان برای بشریت است، اظهار کرد: امامت، فلسفه‌ خلقت‌ جهان‌ است؛ یعنی، بدون‌ وجود امام، آفرینش‌ آسمان‌ها و زمین‌ و آدمیان، بیهوده خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه امام، واسطه‌ هدایت‌ بشر به‌‌معنای‌ رسیدن‌ به‌ مطلوب‌ الهی است، عنوان کرد: مقام‌ و منصب‌ امامت‌ و رهبری‌ بشر مانند‌ مقام‌ خلافت‌ الهی‌ و نبوت، لطف الهی‌ است‌ و با بهره الهی‌ تعیین‌ می‌شود، نه‌ با انتخاب‌ و گزینش‌ بشر.
عبدی عنوان کرد: خلافت‌ الهی‌ در زمین، و امامت‌ و رهبری‌ بشر، به‌ عصر و زمان‌ خاصی‌ اختصاص‌ ندارد. تا زمین‌ باقی‌ است‌ و حیات‌ دنیوی‌ ادامه‌ دارد و بشر در حیات‌ دنیوی‌ به‌‌سر می‌برد، خلافت‌ و امامت‌ الهی، به‌‌مقتضای‌ حکمت‌ و هدایت‌ الهی، ضرورت‌ دارد.
در ادامه حاج اقا عبدی با بر شمردن فضائل و ویژگی‌های برجسته امام حسن عسکری(ع) مطالبی در خصوص سیره زندگی آن حضرت و شیوه تبلیغ اسلام در شرایط دشوار آن زمان که ایشان در اسارت بنی عباس بودند ذکر کردند.
وی به زندگی امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و افزود: امام حسن عسکری (ع) در جهت احیای مکتب تشیع و حفظ میراث شیعه ارتباطات گسترده‌ای با خواص شیعیان در شهر‌های مختلف ایجاد می‌کردند تا آمادگی‌های لازم جهت ولایت امام عصر (عج) نیز فراهم شود.
مسئول دفتر نمایندگی بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با اینکه در دوران خفقان و اختناق به سر می‌برد، اما لحظه‌ای از رسالت امامت و هدایت گری دست برنداشت و دوران سخت و توام با مشقات فراوانی را تجربه کرد.
وی افزود: این امام همام در طول حیات ۲۹ ساله خود و در دوران شش ساله امامت و رهبری شان در ترویج دین اسلام و اعتقادات شیعه خدمات بسیاری انجام دادند.

ارسال نظرات