خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
خدمت سربازی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق حذف نمی‌شود
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمت سربازی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق حذف نمی‌شود، گفت: نیروهای مسلح هر ساله تعدادی از مشمولان همه رشته‌‌ها از جمله حقوق را به قوه‌ قضاییه مامور می کند.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۳۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان ، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمت سربازی برای فارغ‌التحصیلان رشته حقوق حذف نمی‌شود، گفت: نیروهای مسلح هر ساله تعدادی از مشمولان همه رشته‌‌ها از جمله حقوق را به قوه‌ قضاییه مامور می کند.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از اصفهان ، درباره طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت که ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۶ در مجلس با امضاء بیش از ۸۰ نماینده مجلس اعلام وصول شد و در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس قرار است بررسی شود، گفت: این طرح بر دو موضوع تمرکز دارد؛ اول اینکه فارغ‌التحصیلان رشته حقوق بتوانند بدون کارت پایان خدمت در آزمون جامع وکالت شرکت کنند. همچنین بتوانند خدمت خود را در واحدهای معاضدتی دادگستری و یا ادارات حقوقی نهادهای دولتی و یا عمومی غیردولتی سپری کنند.

وی ادامه داد: بخش اول این طرح شرکت در آزمون جامع وکالت بدون کارت پایان خدمت به ما مربوط نمی‌شود و مسئولیت آن برعهده نیروهای مسلح نیست، اما درباره بخش دوم این طرح یعنی حضور فارغ‌التحصیلان این رشته در دستگاه‌های دولتی چیزی که مسلم است این است که خدمت سربازی برای این گروه قابل حذف نیست.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی هر تصمیمی که درباره سربازان گرفته می‌شود باید به گونه‌ای باشد که به آمادگی دفاعی نیروهای مسلح لطمه و خدشه‌ای وارد نشود. از سوی دیگر اگر قرار است هر طرحی در حوزه نیروهای مسلح به ویژه سربازی مطرح شود باید با ستاد کل هماهنگ شود. در خصوص این طرح نیز تاکنون نظری در این‌باره از ستاد کل خواسته نشده است.

سردار کمالی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از این طرح ندارد، تاکید کرد: اگر مقصود این طرح این باشد که تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق مامور شوند؛ ما در حال حاضر نیز چنین قانونی را داریم و در اجرای فصل ۸ قانون خدمت وظیفه عمومی نیروهای مسلح هر ساله تعدادی از مشمولان همه رشته‌‌ها از جمله حقوق به قوه‌قضاییه مامور می‌کنیم، لذا اگر هدف این طرح این موضوع باشد نیاز به قانونی نیست و در حال حاضر نیز اجرا می‌شود.

توضیحات معافیت ۲ تا ۶ ماه برای سربازانی که دچار بیماری می‌شوند

وی در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش درباره معافیت دو تا ۶ ماه سربازانی که دچار بیماری می‌شوند، توضیح داد: طبق ماده ۳۹ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که می‌خواهند به سربازی بروند معاینه شده و پس از آن به ۴ گروه تقسیم می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: یک گروه سربازانی هستند که از صحت و سلامت جسم و روان برخوردار بوده و به خدمت اعزام می‌شوند. گروه دیگر افرادی هستند که دارای نقص عضو بوده اما از سربازی معاف نمی‌شوند، این افراد از رزم معاف شده اما به سربازی اعزام می‌شوند. گروه بعدی افرادی هستند که از نظر جسمی دارای نقص عضو بوده و از نظر روحی، روانی و جسمی قادر به انجام سربازی نیستند و از اعزام به خدمت معاف می‌شوند.گروهی نیز هستند که به طور موقت نمی‌توانند به سربازی اعزام شوند، به این گروه که قادر به اعزام سربازی نیستند بین دو تا ۶ ماه معافیت موقت داده می‌شود تا پس از برگشت سلامتی دوباره به خدمت اعزام شوند.

کمالی تصریح کرد: چنانچه بیماری سرباز استمرار داشته باشد مدت زمان معافیت موقت تمدید می‌شود و در صورتی که مشکل برطرف شد به خدمت اعزام می‌شود و در صورتی که مشکل مشمول برطرف نشود از انجام خدمت سربازی معاف می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها