خبرهای داغ:
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 32 شرکت به مجموع 241 مگاوات پروانه صادر شده برای احداث نیروگاه خورشیدی بوده که در مرحله تهیه طرح و بررسی است
کد خبر: ۹۰۷۷۶۵۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

صدور 241 مگاوات پروانه برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر در همدانشیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فوریت‌های برق استان طی 6 ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در بخش دیسپاچینگ و فوریت‌های برق در نیمه نخست سال جاری در این بخش 15 سری تجهیزات RTU و MODEM نصب و تجهیز شده است که نسبت به سال گذشته  3 برابر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ انرژی توزیع نشده با کاهش 19.6 درصدی از 1.93 درصد به 1.55 درصد (دقیقه در روز) تقلیل یافته است، افزود: همچنین در این مدت، خاموشی فشار ضعیف از 55 دقیقه در سال 96 به 45 دقیقه در سال 97 معادل 18 درصد کاهش داشته است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه به تلاش گسترده همکاران در تمام بخش‌ها اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی، مدت زمان خاموشی شبکه‌های فشار متوسط نیز از 45 دقیقه در سال 96 به 41 دقیقه در سال 97 کاهش داشته که تحلیل آمار کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد و تلاش مضاعف بر این است این روند تا پایان سال همچنان روند نزولی خود را داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد خاموشی‌های فشار متوسط با کاهش 19 درصدی نسبت به سال گذشته به 8 هزار و 855 مورد رسیده است.

جمشیدی ضمن تقدیر از مردم عنوان کرد: از دیگر اقدام بسیار مهم انجام کنترل پیک استان در تابستان بود که خوشبختانه با بسیج همگانی 3.5 درصد از سهمیه پیک اعلام شده کاهش یافت و از رقم 703 مگاوات اعلام شده توسط شرکت توانیر، رقم 687.3  مگاوات پیک بار استان ثبت شد.

وی در ادامه حوزه فعالیت معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ به فعالیت‌های دفتر بازار برق و تولید پراکنده اشاره کرد و افزود: در بحث مولدهای مقیاس کوچک و تولید پراکنده خوشبختانه شرکت توزیع برق استان همدان در این راستا از شرکت‌های پیشرو بوده که گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

* نصب 25 هزار عدد تابلو هشدار برق گرفتگی بر روی پایه‌های برق

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: براساس فعالیت‌های صورت گرفته پنج نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 39 مگاوات، سه نیروگاه CHP به ظرفیت مجموع 11.7 مگاوات در حال حاضر در مدار تولید هستند که 3.1 درصد انرژی مصرفی استان را در هفت ماهه اول سال 97 تامین می‌کنند.

وی استقبال سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: 32 شرکت به مجموع 241 مگاوات پروانه صادر شده برای احداث نیروگاه خورشیدی بوده که در مرحله تهیه طرح و بررسی است که هر روز به درخواست‌ها اضافه می‌شود.

جمشیدی  عنوان کرد: 47 مورد قرارداد تضمینی برق به ظرفیت انشعاب مشترکین در مجموع 720 کیلووات منعقده شده است که تاکنون 100 کیلووات به بهره‌برداری رسیده است.

وی به بحث ایمنی در شبکه‌های توزیع اشاره کرد و افزود: با اقدامات مناسبی که صورت گرفته دفتر ایمنی این شرکت نمره حد نصاب لازم و کامل را در بین شرکت‌های توزیع کشور در سال گذشته کسب کرد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: از اهم اقدامات این دفتر می‌توان به پیاده‌سازی نظام مدیریت HSE-MS  اشاره کرد که در این خصوص شرکت توزیع برق استان پیشگام بوده و نسبت به شناسایی و عقد قرارداد با پیمانکار در سال 96 اقدام کرده و پیاده‌سازی آن در سال 97 در دستور کار است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات مهم ایمنی می‌توان به بکارگیری نرم افزار ایمنی در زمینه‌های منابع انسانی، آموزش، نقلیه، تدارکات و...، اجرای نظام آراستگی (5S) خودروهای اتفاقات که اقدام به نصب کابین بر روی 6 دستگاه خودرو در شهرستان‌های نهاوند، بهار و امورهای یک و دو برق همدان شده، ارتقاء فرهنگ ایمنی در حوزه آموزش و پرورش که طی مراسمی در سال 96 از 600 اثر برتر با اهداء لوح و جایزه تقدیر به‌عمل آمد، اشاره کرد.

جمشیدی تصریح کرد: توسعه و ارتقاء فرهنگ ایمنی، کارکنان، پیمانکاران، مشترکین و شهروندان، تهیه و توزیع 10 هزار نسخه بروشور ایمنی در مصلاهای نماز جمعه و مساجد، تهیه و توزیع 5 هزار جلد کتاب ایمنی در مدارس، برگزاری نشست‌های ایمنی، نصب 25 هزار عدد تابلو هشدار برق گرفتگی بر روی پایه‌های برق، تهیه و توزیع بروشور ایمنی در ایام سوگواری و عزاداری، تهیه چهار فیلم متحرک (انیمیشن) و نمایش از طریق صدا و سیمای استان نیز از دیگر فعالیت‌های این بخش بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات