مجمع عالی بسیج ناحیه حضرت رسول(ص) برگزار شد

مجمع عالی بسیج ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص) استان کرمان صبح امروز در  فرهنگسرای قرآن و حدیث برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۷۷۶۸۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مجمع عالی بسیج ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص) استان کرمان صبح امروز در  فرهنگسرای قرآن و حدیث برگزار شد .

در این جلسه  محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: فرمانداری با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای شهر در زمینه واگذاری زمین‌های با کاربری‌های چند گانه فرهنگی، آموزشی و ... برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی به بسیج اقدام می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین تامین اعتبار برای وام‌های واحدهای خوداشتغالی با جمع‌بندی کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص) از طریق فرمانداری کرمان را خواستار شد.

وی در این نشست با اشاره به مسائل روز کشور و تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: آخرین سری تحریمی که آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی اعمال کردند، مربوط به سال‌های 90 و 91 بود که خودشان آن را فلج کننده می‌دانستند و به دنبال فروپاشی نظام بودند، اما پیش‌بینی آنها تحقق نیافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: الان فضاهای اجتماعی که عقبه بسیاری از آنها منافقان و سلطنت‌طلبان هستند به دنبال ایجاد فضایی هستند که عنوان کنند مسؤولان به فکر حل مشکلات اقتصادی جامعه نیستند و این یک خیانت و جفا به حق مسؤولان خدوم نظام است.

پورابراهیمی گفت: گرانی‌ها و تورم موجود را انکار نمی‌کنیم و حتما دولت باید برای آن چاره‌اندیشی کند، اما سوجویان از این مسئله جریان‌سازی‌ها و فراخوان‌هایی که در ارتباط‌های مختلف اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برجام، نظام در چارچوبی قرار گرفت که موضع هسته‌ای را از محل مباحث اقتصادی برطرف کند و در حقیقت سکه برجام دو روی مسائل هسته‌ای و اقتصادی داشت و هیچ چیز دیگری در آن مطرح نبود.

پورابراهیمی با بیان اینکه یکی از مسائل مطرح در حوزه اقتصادی برجام، لغو تحریم‌های بانکی بود، گفت: اما هیچ اتفاقی در حوزه مراوات بانکی بعد از قضیه برجام انجام نشد و رئیس جمهور فعلی آمریکا کل ماجرا را تغییر داد و کلا برجام را قبول نداشت و از آن خارج شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الان آمریکا اقدامات خود را در دو مسئله مقابله با فروش نفت و قطع کامل مرادوات بانکی ایران گذاشته است.

پورابراهیمی با بیان اینکه گروهی در آمریکا رویکرد کاملا ضدایرانی دارند و به شدت مخالف جمهوری اسلامی هستند و براندازی کامل آن را دنبال می‌کنند، افزود: آمریکا در بستر مطالبه‌گری در قالب مباحث اقتصادی، مردم را ترغیب به حضور در خیابان‌ها کرد تا به خیال خود نظام را خدشه‌دار کند.

وی ادامه داد: عقبه اقدامات آمریکایی‌ها اطلاعات غلطی است که منافقان در اختیار آنها قرار می‌دهند، آنها تصور می‌کنند به دلیل ادبیات قلدرمابانه‌ای که دارند دیگر کشورها هم وی را همراهی می‌کنند، اما این اتفاق در جریان تحریم نفتی ایران نیفتاد.

پورابراهیمی به راه‌اندازی بورس نفت اشاره داشت و گفت: یک میلیون بشکه نفت در ماه اخیر از این طریق فروخته شده و مسیر برای فروش نفت ایران از این طریق باز شده است.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه برای امسال پیش‌بینی فروش 50 میلیارد دلار نفت بود که طی هفت ماهه گذشته 32 میلیارد دلار فروش داشته‌ایم و با این روال از سقف تعین شده عبور می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در مراودات بانکی نیز کل بانک‌های ما را تقریبا تحریم کرده‌اند، البته برنامه جامع ضدتحریم نظام بانکی را طراحی کرده‌ایم که هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های کشور برای بسته نظام ضدتحریمی بانکی کشور در کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای خواهیم داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار