هندیانی معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا:

قاچاق معکوس در کشور کاملا تحت کنترل است/لزوم مبارزه با قاچاق سوخت

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: با کنترل دقیق همه مرزها و هماهنگی همه دستگاه ها قاچاق معکوس کاملا کنترل شده است.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۲۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛ عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی گفت: در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا با 24 عضو از وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها ،نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضاییه و مجلس می باشند وظیفه برنامه‌ریزی،سیاستگذاری، هماهنگ کننده با سایر و هدایت کننده مجموعه های تابعه در حوزه مبارزه با قاچاق کل کشور را داریم.

وی افزود: تمرکز امسال ستاد مرکزی بر روی سامانه‌های مرتبط با کنترل سیستم تسهیلات تجارت در کشور است که بتواند زمینه تخلف در آنها را فراهم کند و در جهت قاچاق کالا موثر باشد.

هندیانی ادامه داد: متأسفانه با توجه به نوسانات نرخ ارز کشور در چندین ماه گذشته و به جهت اینکه نرخ ها در کشور تعیین شده و یا روند صعودی داشتند این امکان وجود داشت که کالاها با منتقل شدن به کشورهای همسایه به کشور خودمان به عنوان قاچاق معکوس منتقل شوند که خوشبختانه این نگرانی با کنترل دقیق همه مرزها و هماهنگی همه دستگاه ها برطرف شده است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اولویتهای مهم ستاد مبارزه با قاچاق کالا مبارزه با قاچاق سوخت در کشور است که به دلیل جذابیت آن و اینکه وضعیت سوخت در مقایسه با نرم جهانی ۵۰ تا ۶۰ سنت برآورد می‌شود این موضوع در حال پیگیری است و با توجه به اینکه وزیر کشور به عنوان نماینده رئیس جمهور در جلسات هستند اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

هندیانی در پایان با اشاره به ظرفیت های گسترده استان و موقعیت آن برای مبارزه جدی با قاچاق کالا خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت های ویژه استان چه در حوزه صنعتی و چه جغرافیایی و مدیریت ارشد استان امیدواریم این کمیته اقدامات خوبی در مبارزه با قاچاق کالا خصوصا دربخش حمل و نقل اتخاذ کنند تا شاهد کاهش قاچاق در استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار