خبرهای داغ:
سومین کنفرانس بین‌المللی و بیست و پنجمین کنفرانس ملی مهندسی زیست پزشکی ایران ۷، ۸ و ۹ آذر ماه در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۴۰
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
سومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی ایران در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی کراری عصر امروز در نشست خبری که امروز با حضور اهالی رسانه در این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه شهاب دانش برای برخی از رشته‌های درسی سرمایه‌گذاری خاص کرده است که معماری و مهندسی پزشکی از جمله این رشته‌ها است.

وی افزود: مهندسی پزشکی رشته‌ای بین رشته‌ای است و زمینه‌کاری بسیاری در ارتباط با این رشته وجود دارد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم در ادامه عنوان کرد: طی ۲۰ سال آینده به کمک مهندسی پزشکی، ایران در زمینه پزشکی رشد بالایی در سطح دنیا خواهد داشت.

کراری اضافه کرد: به کمک دستگاه‌های تولیدی بواسطه رشته مهندسی پزشکی روند تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف مداوماً بهتر و راحت‌تر می‌شود. مهندسی پزشکی مستقیما در زمینه درمان و طول عمر افراد تأثیرگذار است.

وی افزود: در مهندسی بافت که از گرایش‌های مهندسی پزشکی است، متخصصان قادر به ساخت بافت‌هایی می‌شوند که قابلیت تولید و تکثیر سلول‌های بافت‌های شبیه‌سازی شده بدن را دارند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم اذعان کرد: امسال بیست و پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی «مهندسی زیست پزشکی ایران» در روز‌های هفتم، هشتم و نهم آذر ماه با حضور دانشجویان و دانش‌پژوهان ایرانی و غیر ایرانی و همچنین پروفسور خوزه خاویرسررانو از دانشگاه فنی مادرید اسپانیا، پروفسور کریستیان ژوتن از دانشگاه گرنوبل آلپ فرانسه و دکتر سید حسین احمدی از مرکز قلب تهران در دانشگاه شهاب دانش قم برگزار می‌شود.

کراری ادامه داد: سال گذشته که دومین دوره کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی در ایران برگزار شد، دانشگاه امیرکبیر متولی برگزاری بود و دانشگاه شهاب دانش قم نیز همکاری زیادی در این زمینه انجام داد.

وی عنوان کرد: قبل از برگزاری افتتاحیه کنفرانس، کارگاه‌های عملی با موضوعات مختلفی مانند چگونگی راه‌اندازی کسب و کار در زمینه مهندسی پزشکی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه شهاب دانش تشریح کرد: صبح روز ۸ آذر ماه افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی ایران و بعد از ظهر همان روز نیز نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

کراری با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس، در IEEE XPLORE ثبت خواهند شد گفت: امسال ۱۵۴ مقاله به این کنفرانس ارائه شده است که از این تعداد، ۱۰۰ مقاله پذیرفته شده است که ۶۶ مقاله انگلیسی زبان و ۳۴ مقاله فارسی زبان است. تعداد مقالات ارائه شده امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی مطرح کرد: رایزنی‌ها برای حضور معاون وزیر علوم و همچنین معاون وزیر بهداشت در این کنفرانس در حال انجام است، ولی هنوز حضور آنان قطعی نشده است.

رئیس دانشگاه شهاب دانش از برگزاری اختتامیه این کنفرانس در ۹ آذر ماه با ارائه جمع‌بندی مباحث مطرح شده در طول برگزاری این کنفرانس خبر داد و گفت: این کنفرانس امکان بازآموزی جامعه پزشکی را دارد.
ارسال نظرات