یک دانشجوی بسیجی گفت: می طلبد که از سمت مدیران ارشد استان و نخبگان یک شورای اندیشه ورز پیگیر برای بررسی مطالبات حضرت آقا در استان تشکیل شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۵۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عبدالله امیدی دانشجوی بسیجی و پژوهشگر در زمینه تاریخ معاصر و دارای رتبه برتر در جشنواره نخبگان منطقه ای در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به مطالبات امام خامنه ای در سال 79 از مردم در سفر به استان مرکزی گفت: امام خامنه ای در آبان ماه سال 79 به استان مرکزی سفر پر برکتی داشتند که ایشان در این سفر برنامه هایی چون دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای استان،شرکت در اجتماع بزرگ مردم اراک،سخنرانی در پادگان‌ امام‌ علی‌(ع‌)،بازدید از نمایشگاه‌ توانمندیهای‌ استان‌،دیدار با جمع‌ کثیری از مردم خمین،دیدار با نخبگان جوان استان،دیدار با مردم روستای هزاوه‌ داشتند.

وی افزود: ایشان در این سفر مجموعه بیانات خود را در 9 بخش کلی تقسیم بندی کردند که جای دارد با نگاه ویژه ای به این مطالبات به عنوان نقشه راه کشور و استان به آنها پرداخته شود.

امیدی ادامه داد: می طلبد که از سمت مدیران ارشد استان و نخبگان یک شورای اندیشه ورز پیگیر برای بررسی این مطالبات در استان تشکیل شود.

این دانشجوی برتر بسیجی تأکید کرد: برای تشکیل این شورای اندیشه ورز از ظرفیت مساجد به عنوان هسته مرکزی استفاده شود.

امیدی تصریح کرد: حضرت آقا در اولین موضوع به عنوان مطالبه، حفظ هویت فرهنگی را تأکید دارند و معتقد هستند اگر هویت فرهنگی از بین برود منافع مادّی آن ملت چپاول می شود و سابقه تاریخی آنها از بین می رود.

وی بیان داشت: ایشان در ادامه از نسل جوان به عنوان یک نعمت الهی یاد کردند و همانطور که مشاهده می کنیم ایشان در این مقطع زمانی یکی از راه های برون رفت از مشکلات را جوانگرایی و اعتماد به جوانان می دانند همانطور که معتقد هستند حضرت امام سرنوشت انقلاب را سپرد به جوانها.

این محقق جوان خاطر نشان کرد: انتظار ایشان برای اصلاح کشور پیگیری مبارزه جدی با فقر،فساد و فاصله های طبقاتی بود همانطور که ایشان معتقد هستند اگر امنیت را میخواهیم، بایستی دست مفسد و سوءاستفاده‌چی و دورزننده‌ی قانون و شکننده‌ی قانون بسته بشود؛ مبارزه‌ی با فساد این است که مفاسد اقتصادی، مفاسد فرهنگی و مفاسد اخلاقی را هم می‌آورد.

امیدی افزود: ایشان در ادامه آمریکا را مرکز استکبار می دانند و می شود در توضیح این بخش از بیانات ایشان به سخنرانی ایشان در مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در فروردین امسال که فرمودند : ملّت ایران، با تجربه‌ی چهل‌ساله‌ی خود، در مقاومت و ایستادگی پایدار است. ما این را امتحان کرده‌ایم: در مقابل دشمن، «عقب‌نشینی» مشوّق دشمن است؛ در مقابل دشمن، «ایستادگی» موجب عقب‌رفت دشمن است. وَلَوْ قَاتَلَکُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا * سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِی قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا؛این سنّت الهی است: اگرچنانچه در مقابل ظلم و استبداد و زورگویی و خباثتها و جنایتهای جنایتکارانِ عالم بِایستید، قطعاً مجبور به عقب‌نشینی میشوند؛ این قرآن کریم است که به‌عنوان یک سنّتِ قطعیِ تاریخ و سنّت الهی از این یاد میکند، و این سنّت ان‌شاءالله عملی خواهد شد، اشاره کرد.

وی با دسته بندی عناوین مطرح شده در سخنرانی های امام خامنه ای گفت: توجه به ایمان معنوی، پدیده نفوذ جدی ،لزوم توجه به مفاخر و مشاهیر، لزوم توجه به مردم سالاری دینی و تکیه به درون از دیگر مطالباتی بود که امام خامنه ای در این سفر مورد تأکید قرار دادند.

امیدی در پایان خاطر نشان کرد: اتفاقات ناخوشایند در حوزه فرهنگ و آسیب های اجتماعی حاصل کم کاری، تشخیص نادرست ، نگاه های کلیشه ای و عدم استفاده از ظرفیت ها است که تنها نگاه انقلابی می تواند در مقابل این ناخوشایندی ها ایستادگی کند.

ارسال نظرات