خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: ملت مسلمان باید از مجامع بین المللی مقابله با ظلم در یمن، فلسطین و دیگر نقاط را مطالبه کنند.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۵۴
|
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
مسلمانان مقابله با ظلم در یمن و فلسطین را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به حضور پرشور و گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی و همچنین مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: برخی دشمنان داخلی و خارجی تصور می‌کردند که مراسم‌های عزاداری امسال به دلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده کم رونق باشد، اما دیدند که این مراسم‌ها همچون گذشته به شکل بسیار باشکوهی و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

وی نقطه اوج عزاداری‌های ماه محرم و صفر را حضور در راهپیمایی اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: باید شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین به گونه‌ای مدیریت شوند که این حضور نشانه مبارزه ملت مسلمان با ظلم بوده و خواسته مردم در این حرکت اشاعه فرهنگ عاشورایی و مقابله با ظلم باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم در سایه فرهنگ عاشورا همواره مقابله با ظلم را پیگیری می‌کنند، افزود: باید همه مسلمانان نسبت به رفع ظلم اهتمام داشته باشند و این خواسته به صورت کامل عملی شود.

وی به وضعیت ملت مسلمان در فلسطین، یمن، بحرین و دیگر کشور‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: در یمن شاهد هستیم که میلیون‌ها انسان از گرسنگی رنج می‌برند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: ۲۰ میلیون شرکت کننده در راهپیمایی اربعین حسینی اگر از مجامع بین المللی مقابله با ظلم در یمن، فلسطین و دیگر نقاط را مطالبه کنند قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم باید از سازمان‌های بین المللی بخواهند که برای رفع ظلم از ملت مظلوم کشور‌های اسلامی از جمله یمن و فلسطین چاره اندیشی کرده و اقدام عملی داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها