خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مساحت بافت فرسوده شهر قم حدود هزار و ۶۰۰ هکتار است که برخی از این بافت ارزش تاریخی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۶۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
وجود ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به روال ساخت و ساز در شهر قم اظهار کرد: نگاه در ساخت و ساز نگاه سرمایه‌ای شده است، به همین دلیل گاهی انتخاب‌ها در پروژه‌های عمرانی بین بد و بدتر است، سرمایه گذاران به دلیل عدم توجیه اقتصادی به جای احداث خانه ویلایی به سراغ احداث آپارتمان می‌روند.

وی ادامه داد: مساحت بافت فرسوده شهر قم حدود هزار و ۶۰۰ هکتار است که برخی از این بافت ارزش تاریخی دارد، از جمله ویژگی‌های بافت فرسوده، نفوذناپذیری و عدم استحکام بنا در آن بافت است؛ به دنبال تعریض معابر در بافت فرسوده شهر قم هستیم، هم اکنون کمتر از ۵۰ درصد ساکنان این بافت بومی هستند، البته وضعیت بافت فرسوده شهر قم به دلیل ویژگی‌های این شهر بهتر از بقیه شهر‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: بازآفرینی بافت فرسوده جزو سیاست‌های اصلی دولت است تا هویت این بافت را به آن برگرداند، باید سرانه‌های خدمات شهری و فرهنگی برای ساکنان محلات واقع در بافت فرسوده تامین شود تا آن‌ها محل سکونت خود را تغییر ندهند.

وی خاطرنشان کرد: در بافت فرسوده با پارادوکس مواجه هستیم، چون برای این که ساخت و ساز برای نوسازی منازل را در این بافت برای مردم توجیه اقتصادی کنیم، به آن‌ها مجوز برای احداث طبقات اضافی می‌دهیم، در حالی که این کار بافت فرسوده را به هم می‌ریزد.
ارسال نظرات