مصطفی برزگر
رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام :
رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام گفت: با گذشت 14 سال از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، 27 هزار خانوار در این استان از مزایای این بیمه بهره مند هستند.
کد خبر: ۹۰۷۷۷۹۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، روح الله سرواندام هدف از اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری علاوه بر بهره مندی از مزایای آن می تواند سبب جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر شود.
وی با بیان اینکه بیمه روستاییان و عشایر سبب ایجاد انگیزه مضاعف برای ماندگاری در روستاها می شود، افزود: متولیان و مسئولان باید زمینه هدایت مردم به این بیمه را فراهم کنند تا اقشار روستایی و عشایری و کشاورزان بتوانند از مزایای این صندوق بیمه‌ای استفاده کنند.
رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام یادآور شد: حق بیمه در این صندوق 15 درصد است که پنج درصد آن توسط بیمه ‌شده و 10 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.
سرواندام، بازنشستگی، از کارافتادگی و برقراری مستمری بازماندگان متوفی را از مزایای این بیمه برشمرد و تاکید کرد: حق بیمه در سال 9 میلیون ریال است که دولت بعنوان کارفرمای روستاییان و عشایر 6 میلیون ریال آن را پرداخت می کند.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای این اهداف پوشش بیمه را به 100 در صد برسانیم و در این زمینه اطلاع رسانی ویژه ای در خصوص بیمه روستایی و عشایری صورت گیرد.
رئیس صندوق بیمه روستاییان و عشایر ایلام اضافه کرد: از تعداد 27 هزار بیمه شده در استان ایلام 880 خانوار حقوق بگیر بوده و 880 نفر نیز در قالب مشاغل خانگی و خویش فرمایی در سامانه کارا در کنار اشتغال پایدار بیمه شده اند.
سرواندام افزود: از تعداد بیمه شدگان در سامانه کارا پنج خانوار در بخش گردشگری و صنایع دستی و 258 خانوار نیز در بخش کشاورزی، دام سبک و پرورش قارچ بیمه شده اند.

 

ارسال نظرات