ایام شهادت ائمه بزرگوار (علیهم السلام) و اهل بیت آنها، در نزد شیعیان و اهل سنت از اهمیت و قداست برخوردار است و پیروان این حضرات، نگه داشتن حرمت ایام سوگواری شهادت را بر خود واجب و لازم می دانند و اغلب با پوشیدن لباس مشکی و سیاه پوش کردن جامه ، کوچه و گذر به اقامه عزا می پردازند.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۰۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، از سوی دیگر نیز مراسم های شادی مانند عروسی ها و جشن های مراسم مختلف را در اعیاد و میلادهای ائمه (علیهم السلام) برگزار می کنند تا بهانه ای باشد برای زنده نگه داشتن مناسبت های اسلامی.

ولی متاسفانه مسئولینی هستند که انقدر غرق در روزمرگی شده اند که حساب روز و هفته از یادشان رفته است چه برسد به ایام شهادت معصومین(علیهم السلام) و از آن دردناک تر، مسئولینی که به رغم آگاهی داشتن از ایام شهادت یا وفات این بزرگواران مراسم شادی به بهانه شادی مردم وآزادی اجتماعی برپا می کنند.

حوالی ساعت ۲۰:۰۰ دیشب که مصادف با شبی که همه شیعیان عالم به همراه امام زمانشان در سوگ امام حسن عسکری(ع) عزادار بودند،شهرداری شهرعسلویه با پخش آهنگهای بندری هنجارشکن،در پارک مروارید ،حرمت این شب را شکست وباعث اعتراض شدید ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت گردیدبطوریکه شیخ عباس بحرینی امام جمعه موقت شهرستان در مراسم عزاداری با نطقی، ضمن اعتراض شدید، عاملین این گونه اقدامات را افرادی بی دین خواند وخواستار رسیدگی مسئولین شهرستان نسبت به این حرمت شکنی ها شدند.

این در حالی است که سالهاست برادران اهل سنت وشیعه شهر عسلویه با احترام به اعتقادات و مراسمات مذهبی هم، مصداق عینی وحدت می باشند واین اقدام شهرداری جای بسی تامل دارد!!!

اینگونه حرمت شکنی ها یا از روی نا آگاهی و غفلت یا…. ارزش ها را کمرنگ می کنند که دل ارادتمندان به خاندان اهل بیت را به درد می آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها