خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
سردار کریم نصراصفهانی در مراسم سالگرد حماسه 25 آبان مردم اصفهان اظهار داشت: شهید صیادشیرازی می‌گفت نباید بگوییم ارتش و سپاه دو لشکر الهی بلکه ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۱۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سردار کریم نصراصفهانی ظهر دیروز در مراسم سالگرد حماسه 25 آبان مردم اصفهان اظهار داشت: شهید صیادشیرازی می‌گفت نباید بگوییم ارتش و سپاه دو لشکر الهی بلکه ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند.

وی با بیان این که شرایطی که بعد از عملیات رمضان بود، پیچیده بود بیان کرد: البته در همان عملیات رمضان نیز ضربات سنگینی به دشمن وارد کردیم، در همان عملیات رمضان هم تجهیزات سنگینی از دشمن منهدم شده بود، دشمن می‌خواست با تبلیغات وسیع تمام فتح‌الفتوحات جبهه اسلام مانند آزادی خرمشهر، فتح‌المبین و ... را خنثی کند.

رزمنده دفاع مقدس با بیان این که در زمان جنگ تحریم‌ها بیشتر از تحریم‌های امروز بود، عنوان کرد: زمان جنگ به راحتی می‌توانستیم جنگ احزاب را ببینیم چرا که جهان استکبار پشت سر بعثی‌های عراق بودند، برای عملیات محرم شناسایی‌ها و کارهای گسترده‌ای انجام شد.

وی با بیان این که نیروهای ارتش و سپاه با هماهنگی با هم برای آغاز عملیات محرم در 10 آبان آماده شدند، تصریح کرد: وقتی بین نیروهای رزمندگان حرکت می‌کردیم به یاد شب عاشورا و کربلا می‌افتادیم چرا که رزمندگان در این چادرها به دعا و زیارت و سینه‌زنی مشغول بودند.

فرمانده اسبق تیم قمربنی‌هاشم با بیان این که در شب عملیات محرم حسن باقری با حال عجیبی شروع به خواندن از روی مقتل کرد، مطرح کرد: از این عملیات رزمندگان زیادی زنده بیرون نیامدند، در شب عملیات محرم رزمندگان با خلوص عجیبی سینه‌زنی و گریه می‌کردند، این توسلات به اهل بیت بود که موجب پیروزی ما شد.

وی با بیان این که رزمندگان با رمز مقدس یا زینب(س) وارد عملیات شدند، تاکید کرد: در شب اول عملیات، رزمندگان توانستند ماموریت خود را به خوبی انجام دهند و هر سه محور مدنظر را از دشمن پس بگیرند، اما ناگهان شرایط تغییر کرد و هنگام عبور رزمندگان از رودخانه سیل به وقع پیوست و بسیاری از رزمندگان را باخود برد هرچند برخی از رزمندگان به هر صورتی که بود از رودخانه عبور کردند.

نصراصفهانی ادامه داد: عملیات محرم عملیاتی بود که اگر طغیان رودخانه رخ نمی‌داد، ضربات سنگین‌تری هم به دشمن وارد شده بود، اما با این حال بیش از 20 یگان دشمن ضربه خورد و صدها دستگاه تانک و خودروی دشمن منهدم شد و ده‌ها جنگنده دشمن نیز به‌واسطه پشتیبانی هوایی ارتش نابود شد، در این عملیات بیش از 2 هزار نیروی بعثی به اسارت درآمدند.

وی با بیان این که روحیه مردم اصفهان در اعزام به جبهه باعث پیروزی شد، خاطرنشان کرد: در سایه وحدت همه نیروهای مسلح دشمن شکست خورد، توازن قوا هیچگاه به نفع ما نبوده است، دشمن از هر سلاح و تجهیزات پیشرفته بهره‌مند بود اما آن چه موجب پیروزی ما در دفاع مقدس و زمان حال شده است، اعتقاد نیروی انسانی و مردممان است.

رزمنده دفاع مقدس در پایان گفت: باید با توکل به خداوند و امکاناتی که در داخل داریم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام مشکلات را پشت سر بگذاریم چرا که شرایط سخت‌تر از دوران دفاع مقدس نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها