خبرهای داغ:
چهارمین یادواره گرامیداشت شهدای تکواندوکار کشور سی‌ام بهمن ماه در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۲۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، جلسه ستاد برگزاری یادواره شهدای تکواندوکار استان اصفهان با حضور سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در سرای ورزشکاران استان اصفهان برگزار شد.

سرپرست هیئت تکواندو استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: یادواره شهدای تکواندوکار استان اصفهان سی‌ام بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

حسین کفعمی افزود: برای شناسایی شهدای تکواندوکار استان اصفهان با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارتباط برقرار کرده و با تعامل با هیئت‌های تکواندو شهرستان‌های استان، ۵۷ شهید تکواندوکار استان اصفهان شناسایی شدند که پرونده ۴۲ شهید کامل شده است.

وی ادامه داد: از میان این ۵۷ شهید تکواندوکار، پدر و مادر ۲۵ شهید در قید حیات هستند و ۷ شهید دارای همسر و فرزند هستند. پدر و مادر ۱۱ شهید در قید حیات نیستند و این شهدا مجرد بوده‌اند، اما خواهر یا برادرانشان شناسایی شده‌اند و به کمک آن‌ها پرونده این شهدا تکمیل می‌شود.

سرپرست هیئت تکواندو استان اصفهان با اشاره به همکاری سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان، سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای تکمیل اطلاعات مربوط به شهدای تکواندوکار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم مراسمی در خور شأن این شهدا و خانواده‌های آن‌ها برگزار کنیم.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان نیز در این نشست گفت: معنویت در حوزه ورزش باید از قله در سایر بخش‌ها تسری یابد و خوشبختانه رئیس فدراسیون تکواندو در این زمینه بینش و درایت خوبی دارد.

وحید رجبی با بیان اینکه یکی از علل به شهادت رسیدن امام حسین (ع) به دست مسلمانان در سال ۶۱ هجری عدم تفهیم حق بود، ادامه داد: رشادت‌های شهدا و فرزندان این سرزمین باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود و اگر این کار را انجام ندهیم، شبهات فراوانی برای جوانان ایجاد می‌شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران حاضر در بازی‌های پاراآسیایی اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش می‌تواند در بعد فرهنگی بسیار به جامعه ما کمک کند. دیدار مرجان سلحشوری مدال‌آور اصفهانی بازی‌های آسیایی جاکارتا با مادر شهید گیتی نما بسیار تأثیرگذار بود و به الگویی برای جوانان ورزشکار تبدیل شد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با اشاره به برنامه این سازمان برای برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان تصریح کرد: متأسفانه شهدای ورزشکار آن‌طور که باید و شاید به جوانان شناسانده نشده‌اند و برگزاری چنین یادواره‌هایی به شناساندن شهدایی مانند شهید حسن غازی و شهید محمد قورچانی بسیار کمک کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها