خبرهای داغ:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی درباره اتفاقات امروز در حاشیه مراسم نکوداشت شهید بهشتی توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۲۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
حامد فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از اصفهان پیرامون جزئیات این مراسم و اعتراضات دانشجویان انقلابی اظهار داشت: بحث مجوزی که به سخنرانان این مراسم داده شده بود از مدت‌ها قبل پیگیری می‌شد و قبلاً نیز خدمت هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه این مطلب عنوان شده بود که با وجود اینکه ما با قالب سخنرانان این مراسم از لحاظ فکری و نظری مشکل داریم، اما برای احترام به عقیده دیگران هیچ مشکلی با برگزاری برنامه‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ خط قرمز نظام، انقلاب، رهبری و دانشجویان انقلابی است، تصریح کرد: ما بار‌ها به هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی اعلام کردیم علیرضا بهشتی با توجه به اینکه محکوم فتنه ۸۸ و دارای حکم قضایی و امنیتی است حق حضور در دانشگاه و سخنرانی ندارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی با ابراز اینکه متأسفانه به‌خلاف این اعتراضات روز یکشنبه بنر‌های این مراسم در سطح شهر منتشر شد، تصریح کرد: نکته جالب در این زمینه این است که در جلسه شورای فرهنگی چندین مرتبه مطرح شد که چرا باوجود اینکه مخاطب همایش دانشجویان هستند تبلیغات شهری صورت می‌گیرد که این امر نیز جوابی دریافت نکرد.

وی خاطرنشان کرد: بار‌ها به مسئولان دانشگاه این تذکر داده شد که با توجه به مشکلات صنفی دانشجویان اعم از سلف، حسینیه، امتحانات معارفی که در روز قدس برگزار شد و دیگر مشکلات این سخنرانی می‌تواند حاشیه ایجاد کند.

فدایی تصریح کرد: نکته جالب این است که پس از اعتراضات ما در جلسه شورای فرهنگی، استعلام آقای بهشتی صورت گرفت و این یعنی قبل از استعلام دعوت انجام و تبلیغات میدانی نیز صورت گرفته بود که این به‌خلاف قوانین است و جالب‌تر اینکه هنگامی که ما با حراست دانشگاه این موضوع را مطرح کردیم ابراز بی‌اطلاعی از این قضیه کردند.

وی تصریح کرد: بحث دیگری که در این قضیه مطرح است این است که به‌گفته دبیر انجمن راه و امید این همایش قرار بود یک‌روزه برگزار شود، ولی با تصمیم شهرداری این همایش به سه روز افزایش پیدا کرد و این سؤال ایجاد می‌شود که چرا در مقابل این تصمیم نتوانستند مقاومت کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌خلاف اعتراضات صورت‌گرفته امروز سخنرانی انجام شد و به همین دلیل جمعی از دانشجویان انقلابی نیز تجمع اعتراضی نسبت به این مسئله انجام دادند.

وی ادامه داد: دانشجویان با تجمع در مصلی و مسجد امام خمینی (ره) با سر دادن شعار‌های "علیرضا بهشتی بیرون باید گردد"، "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" به‌سمت تالار شریعتی حرکت کردند.

فدایی با بیان اینکه قصد برهم زدن فضای جلسه نبود و این تجمع تا درب تالار شریعتی به‌طول انجامید و دانشجویان وارد سالن نشدند، تصریح کرد: هدف اصلی دانشجویان حاضر در این تجمع مسالمت‌آمیز صرفاً تحقق مطالبه به‌حق آنان بود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال قبل که دکتر عباسی سخنران این مراسم بودند انتظامات دانشگاه ۱۰ نفر از نیرو‌های خود را جهت کنترل کارت دانشجویی درب سالن مستقر کرده بود تا مبادا غیر از دانشجویان وارد شوند، تصریح کرد:، ولی متأسفانه در این رویداد هیچ بازرسی کارتی صورت نگرفت و بیشتر جلسه را از آحاد مردم غیردانشجو تشکیل داده بودند و تعداد دانشجویان حاضر در جلسه بسیار اندک بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثریت حاضران غیردانشجو بودند در داخل سالن متأسفانه درگیری‌هایی صورت گرفت.

وی پیرامون مطالبه اصلی دانشجویان انقلابی، خاطرنشان کرد: مسئله اصلی این است که چرا دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی بدون استعلام از مراجع ذی‌صلاح مجوز سخنرانی را صادر کرد.

فدایی ادامه داد: مسئله بعدی این است قطعاً باید دانشگاه استقلال خود را حفظ کند و اگر تشکلی قصد برگزار برنامه‌ای دارد نباید سایر نهاد‌ها دخالتی در آن داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها