امام جمعه یزد با بیان اینکه موفقیت امروز جبهه مقاومت به دلیل الگوگیری از انقلاب و بسیج است، گفت: تمام پیروزی‌های ایران مرهون نیروی بسیج مردمی است.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۴۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار داشت: دوره‌های زندگی همه اهل بیت(ع) از حساسیت بالایی برخوردار بوده ولی در دوران امام عسکری(ع) یک حساسیت بسیار ویژه‌ای وجود داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به نقش بسیج در پیشرفت انقلاب اشاره کرد و افزود: بسیج همین مردم هستند و ما هرچه که از ابتدای انقلاب تا به الان به دست آورده‌ایم را مدیون همین بسیج مردمی هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از حرکت‌های بزرگی که امام خمینی(ره) انجام داد این بود که سنت پیامبر و روند و روش اهل بیت(ع) که هر کاری قرار بود به خود مردم واگذار می‌کردند را به وسیله بسیج احیا کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این که همه مردم را در کارها دخیل بدانیم سنت پیامبر است بیان کرد: مردم در هر حرکتی بهترین نتایج را به دست می‌آورند و هیچ زمانی حرکت‌های دولتی بدون کمک و همکاری مردم نمی‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه تمام پیروزی‌هایی که ما در عرصه‌های مختلف کشور و همچنین جبهه‌هایی که در سوریه و عراق و دیگر کشورها ایجاد کردیم همه مربوط به بسیج مردمی است.

وی به اختلافات بسیار زیاد موجود در بین سران فلسطینیان اشاره کرد و افزود: برخی از مسئولان در فلسطین وابسته به عربستان، برخی وابسته به آمریکا و برخی وابسته به دیگر کشورها هستند اما مردم این کشور بسیج شده‌اند و در برابر اسرائیل سال‌ها ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مردم فلسطین تمام حرکت خود را الگو گرفته از نهضت انقلاب اسلامی ایران می‌دانند عنوان کرد: در حرکت اخیر علیه اسرائیل هم با وجودی که در بین مسئولان آنها هیچ آمادگی وجود نداشت اما مردم به بهترین نحو ممکن پاسخ اسرائیل را دادند.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: پیش از این که مردم در فلسطین نبودند و به واسطه فعالیت‌های حکومتی فعالیت صورت می‌گرفت تمام اقدامات آنها منجر به شکست می‌شد و بیش از دو سوم کشور فلسطین را هم به واسطه همین حرکات ناموفق از دست دادند چرا که مردم آنها منتظر فعالیت حاکمانشان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: زمانی که مرحوم چمران و امثال ایشان در فلسطین و لبنان نیروهایی تربیت کردند مردم این کشورها فهمیدند که کار را خودشان باید انجام دهند و امروز هم بحمدالله شاهد پیروزی‌های پی در پی آنها در برابر رژیم صهیونیستی هستیم.

وی این پیروزی‌ها را مربوط به تشکیل بسیج مردمی در این کشورها دانست و عنوان کرد: بسیج را قدرت الهی حرکت می‌دهد نه قدرت پول به همین دلیل هم در برابر هر حرکتی پیروز می‌شود و امروز هم در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن شاهد پیروزیشان هستیم.

امام جمعه یزد بر ضرورت بهره‌گیری دولت از ظرفیت بسیج تاکید کرد و افزود: بسیج بالاترین تاثیر در جامعه را دارد و باید از این ظرفیت در جامعه بیشترین بهره را برد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: امروز عربستان در یمن دست به کشتارهای ظالمانه بسیاری زده‌اند و در این کشور مظلوم بی‌حیایی‌های بسیاری انجام می‌دهند و امروز برای اینکه این ننگ را از خود بردارند به این در و آن در می زنند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه به حمدالله امروزه آل‌سعود در حال ضعف روزانه است خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد باشند حتما خداوند مکر دشمنان را به خودشان باز می‌گرداند.
ارسال نظرات