نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بسیج از بُعد نظامی در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی بعد از جنگ تحمیلی و پیشرفت حال حاضر عرصه‌های علمی و فناوری هسته‌ای نقش بسزایی در پیشرفت کشور داشته است.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۵۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه‌های  نماز جمعه خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در سفارشی به شیعیان می‌فرمایند که باتقواترین مردم کسی است که در هنگام شبهه توقف کند، عابدترین مردم کسی است که واجبات را انجام دهد، زاهدترین مردم کسی است که حرام الهی را ترک کند و پُر تلاش‌ترین مردم کسی است که از گناه دوری کند.

نماینده ولی‌فقیه در  لرستان با اشاره به مناسبت امروز هشتم ربیع‌الاول مبنی بر شهادت امام حسن عسکری(ع) بیان داشت: این امام همام اگرچه در سن جوانی به امامت رسیدند و عمر کوتاهی داشتند اما تأثیرگذاری بالایی در میان جامعه داشته و بسیاری از مردم را شیفته اسلام کردند.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: با شهادت امام حسن عسکری(ع)، امام زمان(عج) در نهم ربیع‌الاول به امامت رسیدند، به همین مناسبت این روز را به‌عنوان روز بیعت با حضرت ولی‌عصر (عج) نام‌گذاری کرده‌اند.

امام‌جمعه خرم‌آباد به برخی وظایف شیعیان در دوران غیبت امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: مهمترین وظیفه شیعیان در دوران غیبت، تلاش برای تشکیل جامعه معنوی است، جامعه‌ای که سراسر عدل، امنیت، آسایش و پیشرفت است.

وی، انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز تشکیل جامعه جهانی پُر از عدل امام‌زمان(عج) خواند و افزود: برای رسیدن به جامعه موعود نخست باید پایبندی به احکام الهی را در دل‌، رفتار و عمل خود تبیین و سپس در برابر ظلم ایستاد و مبارزه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: برخلاف اینکه برخی‌ها معتقدند باید در برابر ظلم ایستادگی نکرد تا فراگیر و مقدمه‌ای برای ظهور شود، اما ضمن ردّ این تفکر بایستی در برابر ظلم و تبعیض ایستاد و فرهنگ نجات‌بخش اهل‌بیت علیهم‌السلام را جهانی کرد.

آیت‌الله میرعمادی به دیگر مناسبت پیش‌روی هفته مبنی بر سالروز آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان‌ماه اشاره و تصریح کرد: این مناسبت دو نکته برای یادآوری دارد؛ نخست اینکه سوسنگرد اولین شهری بود که آزاد شد و این خود سبب قوت رزمندگان برای ادامه دفاع شد، دیگر اینکه مقام معظّم رهبری در این رویداد فعالیتی مدبرانه در جهت اعزام نیرو و ایجاد هماهنگی بین رزمندگان داشتند.

وی با اشاره به آغاز هفته بسیج از اول آذرماه و نقش حیاتی این تشکل در حل مشکلات کشور اظهار داشت: بسیج از بُعد نظامی در دوران دفاع مقدس، در دوران سازندگی بعد از جنگ تحمیلی و پیشرفت حال حاضر عرصه‌های علمی و فناوری هسته‌ای نقش بسزایی در پیشرفت کشور داشته است.

امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: امروز نیز اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم بایستی روحیه بسیجی را در این عرصه فعال نماییم چرا که نقش بسیج در شکستن بن‌بست‌های ظاهری دشمن برجسته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از خطبه‌ها به حماسه‌آفرینی ملت ایران در روز 13 آبان امسال گریزی زد و گفت: 13 آبان روز رسوایی و شکست آمریکا در ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها یک‌سال تمام برنامه‌ریزی کرده بودند که مرحله نهایی تحریم‌ها را در 13 آبان قرار دهند و به تعبیر خود ضربه‌ای کمرشکن را به پیکره ایران وارد کنند، اما این روز با حضور باشکوه مردم و بی‌اعتنایی آنان نسبت به تحریم‌های آمریکا روزی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته شد.

آیت‌الله میرعمادی به تشریح برخی عوامل شکست آمریکا در روز 13 آبان پرداخت و گفت: در وهله نخست روشنگری و هدایت مقام معظّم رهبری در سخنرانی روز 12 مهرماه و در جمع  بسیجیان نقش ویژه‌ای در شکست توطئه‌های دشمنان داشت، ضمن اینکه اتحاد ملت و دولت برای شکستن تحریم‌ها و درک صحیح مردم برای حضور در صحنه و آگاهی آنان از نقشه آمریکا در جنگ اقتصادی عوامل دیگر شکست اخیر استکبارجهانی هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آمریکایی‌ها به گزارش‌های اشتباه منافقین و سرویس‌های جاسوسی اعتماد کرد و دچار شکست شد، افزود: رئیس‌جمهور آمریکا فردی مجهول‌الحال است که با اغلب کشورها دشمنی دارد، به همین منظور با اعلام تحریم‌ها علیه ایران، بسیاری از دولت‌ها از ترامپ تبعیت نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب الهی و ثمره خون شهدا و مورد توجه امام زمان(عج) است، شایسته است مسوولان قدر مردم را داسته و با خدمت‌گذاری و تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات آن‌ها گام بردارند.

وی اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را سرآغازی برای استفاده از نیروی شاداب جوانان در مدیریت‌ها عنوان و بیان کرد: انتظار می‌‌رود بازنشستگان میزهای خود را رها کرده و فرصت خدمت را به جوانان دهند.

امام‌جمعه خرم‌آباد جوانان را پیش‌بران انقلاب خواند و افزود: این قشر از افراد جامعه قادر خواهند بود اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظّم رهبری را با روحیه بسیجی خود در کشور محقق سازند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات