همایش بزرگ پیاده روی به مناسب روز جهانی دیابت و با حضور عموم مردم شهر کرج و افراد مبتلا به این بیماری از میدان طالقانی تا میدان نورالشهدا کرج برگزار کردند.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۶۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، این همایش که به دعوت انجمن های حمایت از بیماران دیابت ، بیماران کلیوی ، شهرداری کرج ، اداره کل ورزش و جوانان البرز، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و دانشگاه علوم پزشکی البرز روز جمعه برگزارشد، شهروندان کرجی ضمن پیاده روی با روش های پیشگیری و کنترل دیابت آشنا شدند.

 همایش بزرگ پیاده روی همگانی به مناسبت روز جهانی دیابت در کرج برگزار شد

سولماز صادقیان رئیس اداره ترویج سلامت شهرداری کرج گفت: با توجه به افزایش جمعیت مبتلایان به بیماری دیابت ، برنامه های ورزشی متنوعی برای پیشگیری از این بیماری پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: شهرداری کرج به سهم خود برنامه هایی برای ارتقای سلامت شهروندان در مناسبت های مختلف پیش بینی کرده است.
صادقیان اظهار داشت: امروز بیماری دیابت که بیشتر متاثر از کم تحرکی و تغذیه ناسالم است ، سلامت مردم را تهدید می کند و براین اساس باید برنامه های ورزش همگانی را تقویت کنیم.

رئیس اداره ترویج سلامت شهرداری کرج افزود: آنچه می تواند در پیشگیری از بیماری ها موثر واقع شود، ترویج فرهنگ ورزش به ویژه ورزش همگانی است.

در پایان همایش پیاده روی روز جهانی دیابت که حدود 200 شهروند کرجی حضور داشتند به تعدادی از شرکت کنندگان با قید قرعه ، تابلو فرش ، دوچرخه و سایر اقلام اهدا شد.

23 آبان ماه مصادف با 14 نوامبر روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.بیش از 300 هزار نفر از جمعیت حدود سه میلیون نفری استان البرز به بیماری دیابت مبتلا هستند.بیماری دیابت از جمله بیماری های خاموشی است که عوارض فراوانی مانند نارسایی کلیوی ، نابینایی، قطع عضو و ... در صورت عدم کنترل در پی دارد.افزایش غیر طبیعی میزان قند خون را دیابت می گویند.

ارسال نظرات