امام جمعه رشت: قوه قضائیه بذر امید را در جامعه اسلامی کاشت/مردم از قوه قضائیه حمایت می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اقدامان قوه قضائیه بذر امید را در جامعه اسلامی کاشت و مردم از قوه قضائیه حمایت می‌کنند، گفت: اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با اخلالگران اقتصادی باعث ایجاث ثبات در بازار شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۶۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: لقمه حرام باعث انحراف انسان‌ها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حلال بودن روزی را نباید در کارهای روزانه فراموش کرد عنوان داشت: نباید برای کسب روزی هر کاری را انجام داد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دادن خمس و زکات کسب و کار روزی اهمیت فراوانی دارد خاطرنشان کرد: ندادن خمس باعث ایجاد انحراف در زندگی انسان شده و قسمتی از حلال شدن کسب و کار است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در قرآن کریم به کسب روزی حلال دستور داده شده است گفت: کسب روزی حلال برای افراد همانند عبادت است و نباید کوچک‌ترین ابهامی در کسب روزی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید از بیت المال برای خودشان روزی خاص در نظر بگیرند تصریح کرد: طبق روایات و احادیث کسب روزی حرام در نسل و فرزندان نمود پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه افرادی که روزی حرام بر سر سفره خود می‌برند باعث تخریب و انحطاط جامعه می‌شوند اظهار داشت: باید در کارهای روزانه به جزییات دقت کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه روزی حرام باعث از بین رفتن برکت در سفره مسلمان می‌شود عنوان داشت: کارهای روزانه صالحان باید منطبق بر شریعت و دین انجام شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه افرادی که از راه غیر درست روزی کسب می‌کنند می‌توانند کارهای غیراخلاقی دیگری را هم انجام بدهند افزود: بندگان صالح باید تقوای الهی را در راه کسب روزی و کارهای خود پیشه کنند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) یکی از امامان جوان اهل بیت بودند خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) با توجه به شرایطشان در زمان اسارت از دو طریق با مردم ارتباط داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) به‌واسطه نمایندگانشان با مردم ایران در ارتباط بودند گفت: امام حسن عسکری(ع) حاکمان ظالم را به بهترین شکل برای مردم تشریح می‌کردند.

وی با بیان اینکه بعد از امام حسن عسکری(ع) فرزند ایشان امام زمان(عج) به امامت رسیدند افزود: امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا زندانی بودند و یکی از اصحاب ایشان در شهر سرپل ذهاب دفن شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام زمان(عج) زمین را پر از عدل م‌ کنند و عدالت را در به معنی واقعی در بین مردم جاری می‌کنند اظهار داشت: امام زمان(عج) در سن طفولیت به امامت رسیدند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه صالحان در دوران غیبت امام زمان(عج) آزمون‌های سختی را پشت سر می‌گذارند خاطرنشان کرد: در زمان غیبت باید خودمان به بهترین روش تزکیه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه رهبری خط قرمز جامعه اسلامی است و باید از رهبری اطاعت کرد عنوان داشت: سلایق مختلف نباید منجر به مخالفت با رهبری شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه شرایط تحریم نباید باعث شود تا مردم از نظام اسلامی دور شوند افزود: هفته آینده به روایت اهل سنت زاد روز ولادت حضرت محمد(ص) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از اهداف منادیان وحدت، زندگی شیعه و سنی در سایه اسلام است خاطرنشان کرد: هدف اصلی منادیان وحدت ایستادگی در مقابل جهانخواران است.

وی با اشاره به اینکه از 29 آبام تا 5 آذر به نام هفته بسیج نامگذاری شده است گفت: ایمان، پیشرو بودن، خط‌شکن بودن، مسئولیت پذیری، آرمان‌گرایی و قانون‌مدار بودن از شرایط بسیجیان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بسیج ظرفیت بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی است تصریح کرد: صهیونیست‌ها در فلسطین شکست سنگینی را متحمل شدند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه تهدیدهای روانی آمریکا نتوانست بر روی اقتصاد ایران تاثیر بگذارد اظهار داشت: توقع مردم از مسئولان ایجاد ثبات در بازار است.

وی با اشاره به اینکه اقدامان قوه قضاییه بذر امید را در جامعه اسلامی کاشت و مردم از قوه قضاییه حمایت می‌کنند گفت: اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با اخلالگران اقتصادی باعث ایجاث ثبات در بازار شد.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات
آخرین اخبار