امام جمعه موقت بوشهر گفت: اختلاف سلیقه‌های موجود در بین گروه‌های سیاسی نباید منجر به ضربه خوردن نظام جمهوری اسلام شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۹۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر با تاکید بر حفظ وحدت افزود: وحدت به عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: برخی از افراد به دلیل اختلاف سیاسی در هنگام گرفتن مسئولیت اجتماعی نیز در صدد حذف یکدیگر برمی آیند که این منشا ضربه زدن به نظام و ملت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، ولی هنوز نیز برخی از اختلاف سلیقه‌های سیاسی منشا بروز دشمنی‌ها در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به وجود اشترکات دینی در همه ادیان مختلف الهی گفت: ادیان الهی در جهان باید بر اشترکات دینی خود تاکید، تقویت و تکیه کنند و نگذارند حاکمیت طاغوت و ظلم در جوامع مستقر شود.

وی با بیان اینکه وجود اختلافات ریشه‌ای در همه ادیان و مذاهب وجود دارد تاکید کرد: برخی از روی غرض‌ورزی یا جاهلیت زمینه اختلاف در جامعه تقویت می‌کنند که باید بصیرت افزایی در شناخت دشمن تقویت شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه در اختلاف و سلایق باید اخلاق رعایت شود عنوان کرد: دشمن برای ایجاد دسیسه راه‌های مختلف را مورد توجه قرار می‌دهد که از نقاط ضعف مسلمانان در ایجاد تفرقه و اختلاف سوء استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام دشتی ادامه داد: کسانی که علاقه‌مند به نظام و رهبری هستند باید تلاش کنند اختلاف‌های سیاسی، دشمنی‌ها و نارضایتی‌های مردمی و اجتماعی که سبب انشقاق و تفرقه در نظام می‌شود را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: برای حفظ نظام حتی آن‌هایی که اختلاف سلیقه سیاسی دارند نیز باید انسجام اجتماعی، صبوری و بردباری را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر تبعیت از مقام معظم رهبری گفت: مردم باید در مقابل افرادی که هیچ معیار و شاخصی را نمی‌پذیرند و مثل موریانه اتحاد ملت را تخریب می‌کنند، هوشیار باشند، تا فریب آن‌ها را نخورند.

حجت‌الاسلام دشتی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و با بیان اینکه در عمر ۲۸ ساله این امام همام مظلومیت‌های فراوانی مشاهده می‌شود تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) که باید زمینه امامت مهدی موعود (عج) فراهم می‌کرد در طول حیات پربرکت خویش مورد ظلم و ستم‌های فراوان دشمنان قرار گرفت.

وی شهادت امام حسن (ع) را نقطه عطفی در تاریخ شیعه دانست و افزود: پس از شهادت امام حسن عسکری (ع)، امامت مهدی موعود (عج) آغاز شد و در این زمینه انتظار فرج (عج) وظیفه همه مسلمانان است.

امام جمعه موقت بوشهر انتظار فرج را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) دانست و افزود: در این راستا با توجه به اینکه امام زمان (عج) برای اقامه عدل و مبارزه با ظلم و فساد ظهور می‌کند مسلمانان باید زمینه مبارزه با ظلم و فساد در جامعه را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام دشتی مبارزه با ظلم و فساد را از رسالت‌ها و وظایف مهم مسلمانان دانست و گفت: مبارزه با ظلم و فساد وظیفه همه است که مسئولان در این عرصه باید آنرا در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات