ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف عمرانی

معاون عمرانی وزیرکشور در یاسوج گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف عمرانی در شهر‌ها و روستاه‌ها ضروری است.
کد خبر: ۹۰۷۷۹۱۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
معاون عمرانی وزیرکشور در نشست مشترک ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف عمرانی در شهر‌ها و روستاههابا استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران استان در یاسوج گفت:کمک گرفتن از توانمندی بخش خصوصی، مسیر توسعه خدمات در شهر‌ها و روستا‌های را با جهشی قابل توجه امکان پذیر میکند.
مهدی جمالی به غیر دولتی بودن شهرداری‌ها و مستقل بودن این نهاد اشاره کرد و افزود: این ظرفیت هم قدرت مانور شهرداری‌ها را برای توسعه‌ی خدمات شهری دوچندان می‌کند.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به توانمندی‌های کهگیلویه وبویراحمد در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت:البته در این فرایند نباید مردم متحمل فشار‌های اقتصادی شوند بلکه باید با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد رقابت‌های اقتصادی به این مهم دست یافت.
وی به نیمه تمام ماندن ۸۶ هزار طرح نیمه تمام در سراسر کشور اشاره کرد وادامه داد: آغاز طرح ها‌ی جدید فقط به هدر رفت اعتبارات منجر می‌شود.
معاون عمرانی وزیرکشور از توافق این سازمان با بنیادمسکن مبنی بر پوشش بخش زیادی از مشکلات دهیاری‌ها خبر داد.
جمالی استفاده از ظرفیت‌های مدیریت پسماند را یک ضرورت مهم بیان کرد و افزود: برای شهر‌های شمالی کشور و شهر‌های مشابه در دیگر نقاط به زودی برای طرح‌های مدیریت پسماند برنامه ریزی و هدفگذاری می‌شود.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به اهمیت توزیع قیر رایگان در سامان دهی خیابان‌ها و معابر اشاره کرد و گفت: این موضوع به زودی با در اختیار گذاشتن قیر رایگان در شهر‌ها محقق خواهد شد.
استاندارکهگیلویه وبویر احمد هم با تاکید بر در نظر گرفتن شاخص‌ها برای توزیع اعتبارات گفت:فرایند توزیع اعتبارات مورد نیاز در این بخش مبتنی بر چانه زنی است در حالی که توجه به شاخص ها‌ی شهری و جمعیتی میتواند به توزیع عادلانه اعتبارات منجر شود.
احمدی بر یکپارچه سازی سیما و منظر شهری با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و فرهنگ جوامع تاکید کرد.
در این نشست نماینده مردم بویراحمد و دنا ونماینده کهگیلویه، بهمئی چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی هم خواستار توجه بیشتر در تخصیص اعتبارات برای عمران شهری و روستایی شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار