خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن عسکری (ع) شیعیان را آماده و تربیت کردند تا بتوانند با امام غایب ارتباط برقرار کنند و از فیوضات ایشان بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۰۷۷۹۳۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
برنامه‌ریزی امام حسن عسکری (ع) برای دوران غیبت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار تثبیت‌کننده جریان امامت، مقدمه‌ساز و تربیت‌کننده شیعیان برای بهره‌مندی از امام غایب بودند و در طول دوران امامت خود همه وظایف امامت که بر عهده ایشان بود به طور شایسته انجام دادند.

وی با اشاره به اقدامات پیشوای یازدهم شیعیان در برابر جریان امامت گفت: این امام بزرگوار حفظ جریان شیعی، زمینه‌سازی و تربیت شیعیان برای بهره‌مندی از امام غایب را پیگیری می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان اشاره کرد که دوران امامت امام حسن عسکری (ع) بسیار پیچیده، طلایی و اثرگذار است، زیرا این امام بزرگوار به عنوان یازدهمین وصی به حق و پدر منجی و موعود عالم بودند.

وی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) شیعیان را آماده و تربیت کردند تا بتوانند با امام غایب ارتباط برقرار کنند و از فیوضات ایشان بهره‌مند شوند.

سلطانی یادآور شد: این امام بزرگوار تدبیری اندیشیدند تا جریان شیعی علاوه بر ارتباط با امام غایب، منتظر و زمینه‌ساز ظهور حضرت واقع شود.

وی با اشاره به هدایت جریان شیعی از سوی امام حسن عسکری (ع) گفت: این امام بزرگوار جریان شیعه را به گونه‌ای هدایت کردند تا پس از شهادت ایشان جریان شیعی دچار مشکل نشود بنابراین حضرت در عین اینکه در پادگان نظامی به شدت در مراقبت بودند با حراست و تدابیر ارزشمندی جریان شیعه را هدایت کردند تا ارتباطشان با امام غایب قطع نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها