خبرهای داغ:
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امروز گفتمان امام حسن عسکری (ع) در جوامع شکل بگیرد به بسیاری از این آتش‌افروزی‌ها، جنگ و کشتار‌ها پایان داده می‌شود و بسیاری از این جریان‌ها جذب مکتب، فرهنگ، ادب و اخلاق انسانی و آسمانی اهل بیت (ع) می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۷۷۹۴۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
گفتمان اخلاقی امام حسن عسکری (ع) پایان‌بخش آتش‌افروزی‌ها
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: زندگی امام حسن عسکری (ع) مانند ائمه اطهار (ع) دیگر دارای ابعاد آموزنده فراوانی است. این امام بزرگوار در حدیثی فرمودند: پیروان و شیعیان ما باید در گفتار، رفتار و تعامل با دیگران به ویژه با ملت‌های دیگر بکوشند و مردم را به وسیله اخلاق، مودت و محبت به ما علاقه‌مند کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سخن امام (ع) بیان کردند شیعیان هر چه کجی و ناهنجاری است که در فرهنگ عمومی عقلای عالم زشت شمرده می‌شود از ما دور کنند. یعنی در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی و حاکمیتی خود بکوشند و یک الگوی تمام عیار انسانی و اسلامی به جوامع بشری ارائه کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حدیث پیشوای یازدهم شیعیان (ع) منشور اخلاقی امام حسن عسکری (ع) است گفت: این حدیث منشور ادب و فرهنگ اسلامی است و سند شیعه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر این گفتمان امروز در جوامع شکل بگیرد به بسیاری از این آتش‌افروزی‌ها، جنگ‌ها و کشتار‌ها پایان داده می‌شود و بسیاری از این جریان‌ها جذب مکتب، فرهنگ، ادب و اخلاق انسانی و آسمانی اهل بیت (ع) می‌شوند.

آیت‌الله حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: گروهی در تاریخ اسلام به وجود آمده‌اند که در روایات ما از آن‌ها به نواصب تعبیر می‌شود. این افراد کسانی هستند که به دشمنی با امام علی (ع) و اولاد ایشان اعتقاد دارند و در برابر امام علی (ع)، فرهنگ و پیروان ایشان اعلام جنگ می‌کنند.

وی ادامه داد: این گروه برای جان، مال و آبروی شیعیان به جرم اینکه پیرو امام علی (ع) و شیعه هستند احترامی قائل نیستند. از این گروه سرسخت‌تر، معاندتر و دشمن‌تر نسبت به شیعه وجود ندارد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ذکر روایتی در کتابی از مرحوم کلینی گفت: امام حسن عسکری (ع) را در مکانی حبس کردند و زندان بان و مراقب امام را فرد ناصبی قرار دادند و به ایشان تأکید کردند تا اندازه‌ای که می‌تواند در حق ایشان خشونت و بداخلاقی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرد ناصبی بر اثر اخلاق، ادب، بزرگواری و کرامت امام حسن عسکری (ع) خاضع شد و نه تنها اذیت و آزاری متوجه امام نکرد بلکه ارادتمند امام شد و به ایشان ایمان آورد.

آیت‌الله حسینی خراسانی با تأکید بر توسعه و تقویت این گفتمان گفت: اگر این گفتمان را توسعه دهیم ممکن است حتی افراد ناصبی در تأثیر چنین اخلاق کریمانه‌ای قرار گیرند بنابراین امروز در جامعه از این نکته نباید غافل باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد در همه شئون مدیریتی، حاکمیتی، عرصه مسائل کلان اجتماعی و سیاست خارجی مشی، منش و روش در تعامل با دیگران حتی غیر مسلمانان به گونه‌ای باشد که مردم متوجه عظمت مکتب اسلام ناب محمدی شوند که این امر سبب می‌شود جمعیت فراوانی با علاقه و رضایت به آغوش اسلام جذب شوند و اسلام ناب که امام عسکری (ع) مروج آن بودند را بپذیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها