خبرهای داغ:
عضو هیئت‌مدیره انجمن سواد رسانه‌ای طلاب:
حجت‌الاسلام کهوند گفت: مسئولان با حمایت نکردن از پیام‌رسان‌های داخلی و با بیان عدم اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی موج منفی را علیه پیام‌رسان‌های داخلی به راه انداختند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۰۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد کهوند عضو هیئت‌مدیره انجمن سواد رسانه‌ای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شرایط فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی ابراز داشت: یک پیام‌رسان برای اینکه بتواند خوب کار کند به چند پارامتر نیازمنداست، برنامه‌نویسی مناسب، ظرفیت و سرورهای موردنیاز، پهنای باند و رَک یعنی محل قرار گرفتن سرورها از اولین نیازهای پیام‌رسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: بنا شد دولت به هرکدام از پیام‌رسان‌های داخلی ۱۰ سرور، ۵۰ گیگ پهنای باند داخلی و ۵ گیگ بین‌الملل، دو رَک و وام ۵ میلیارد تومانی اختصاص دهد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن سواد رسانه‌ای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اظهار داشت: تلگرام دارای ۳۰۰۰ سرور و ۲۳۰ گیگ پهنای باند بین‌الملل که عمده مخاطبش هم ایرانی است و این تجهیزات پیام‌رسان‌های داخلی همچون شمشیر چوبی است که به مبارزه با به‌روزترین سلاح جنگی رفته است.

وی افزود: این تجهیزات که رقم خیلی پایینی برای پیام‌رسان‌ها است بازهم از سوی مسئولان به پیام‌رسان‌ها اعطا نشد و همین مسئله سبب ضعف پیام‌رسان‌های داخلی شد.

حجت‌الاسلام کهوند گفت: مسئولان با حمایت نکردن از پیام‌رسان‌های داخلی و با بیان عدم اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی موج منفی را علیه پیام‌رسان‌های داخلی به راه انداختند.

وی ادامه داد: اینجا این سؤال مطرح می‌شود که این مردم به مخابرات و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت اعتماد ندارند؟ بله همه مردم به مخابرات و سیم‌کارت‌های خود اعتماد دارند و این مسئولان هستند که اعتماد مردم را به پیام‌رسان‌های داخلی جلب نکردند.

این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: قانون برای حفظ امنیت ملی به دولت ابن اجازه را داده تا به اطلاعات پیام‌رسان‌های خارجی دسترسی داشته باشند، ولی این مسئله در پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد، زیرا حفظ حریم خصوصی از قوانین داخلی است.

وی ادامه داد: تمام اطلاعات کسانی که از دوپوسته هاتگرام و تلگرام طلایی استفاده می‌کنند موردبررسی واقع می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره انجمن سواد رسانه‌ای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از انگیزه‌های فعالیت تلگرام از طریق پوسته‌های داخلی انگیزه اقتصادی است و شرکت پیشگامان کویر یزد با در اختیار قرار دادن حجم بین‌المللی در ایران و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت هر مقدار حجم از طریق تلگرام به مردم بفروشند چون حجم بین‌الملل محسوب می‌شود به سود برخی تمام خواهد شد.

وی افزود: تلگرام در کشور دارای سرورهای اختصاصی و مسئولان اختلاف هزینه ترافیک بین‌الملل و داخلی را به مشترکان پرداخت نمی‌شوند و این هزینه‌های فراوانی است.

وی در پایان گفت: ارائه ارز دیجیتالی گرام و نسخه‌های جدید تلگرام باقابلیت عدم فیلتر شدن سبب می‌شود تا تلگرام صاحب کانال‌های بزرگ صرافی در کشور شود و این‌یک پروژه ضد امنیتی اقتصادی در کنار مفاسد دیگر این برنامه است؛ دولتمردان باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند.

 

حوزه نیوز

ارسال نظرات