بهره برداری از سه طرح عشایری در جنوب سیستان و بلوچستان

500 هکتار از بزرگترین طرح آبیاری نوین مناطق عشایری کشور در شهرستان دلگان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۱۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، کرمعلی قندانی، رئیس سازمان عشایری کشور گفت: این طرح در مجموع ۳ هزار هکتار وسعت دارد و با هدف ایجاد تنوع در معیشت و درآمد عشایر و بهره وری بهتر از منابع محدود آبی اجرا می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان با توجه به خشکسالی‌های اخیر، استفاده از اراضی تحت اختیار عشایر به عنوان سامانه‌های عرفی برای انجام فعالیت‌های زراعی و باغی است.

در سفر رئیس سازمان عشایری کشور به شهرستان دلگان دو پنل خورشیدی چاه دامداری هم در کانون‌های عشایری این شهرستان به بهره داری رسید.

حمید طوقی، مدیر کل امورعشایری سیستان و بلوچستان گفت: طرح آبیاری نوین ۵۰۰ هکتاری در کانون‌های اسکان عشایر دلگان با هزینه ۴۰ میلیارد ریال و دو طرح پنل خورشیدی چاه دامداری در راَس کَلیر و چاه زمان خان هر کدام با هزینه ۶۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: طرح ساماندهی و تجمیع عشایر در کانون‌های عشایری دلگان از سال ۱۳۷۲ با هدف خدمات دهی بهتر به جامعه عشایری و کمک به تولید بیشتر آغاز شده است.

محمد بامری، رییس اداره امور عشایری دلگان هم گفت: با بهره برداری کامل از طرح آبیاری سه هزارهکتاری، سالانه از هدررفت ۲۷ میلیون مترمکعب آب جلوگیری می‌شود.

وی افزود: جمعیت عشایر دلگان ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر است که سالانه مجموع ارزش تولیدات دامی و زراعی آن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال است.
ارسال نظرات