خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعتیاد را از مهم ترین مسائل مطرح در حوزه آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۳۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، زهرا ساعی با تاکید بر اینکه نخستین اثر منفی اعتیاد به کانون خانواده وارد می شود، افزود: با متزلزل کردن خانواده ای پویا و سالم موجب می شود ستون‌های جامعه فرو بریزد.  

وی گفت: راهکار حل این معضل خانمان سوز در مرحله اول جمع آوری و باز پروری معتادان و در مرحله دوم توان بخشی آن هاست، امروزه در تلاش هستیم تا بخشی از هزینه های هنگفت مرحله بازپروری و توان بخشی را بر روی بحث پیشگیری متمرکز کنیم.  

ساعی با اشاره به اینکه وجود امنیت شغلی در قشر معتادین مهم است، گفت: پذیرفته شدن فرد بازپروری شده توسط خانواده و جامعه، امنیت شغلی و زندگی عادی فرد از جمله الزامات در این حوزه است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه در آذربایجان ‌شرقی همیشه به معتاد به عنوان یک بیمار نگاه می کنند، اظهارداشت: آذربایجان‌شرقی رتبه ۲۸ از لحاظ اعتیاد در کشور را دارد ولی با اینکه در رده‌های آخر هستیم ولی بازهم جای کار دارد.

ساعی با بیان اینکه در شهر تبریز سازمان‌های مردم نهاد در بحث اعتیاد بسیار فعال هستند، افزود: نقش سازمان ‌های مردم نهاد به عنوان بازوی احکام حکومتی در بحث معتادهای جامعه ویژه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها